CASM024 Самостоятелна работа: Анимация за напреднали II част
Анотация:
Курсът е предназначен за студенти, които са по-напреднали и с по-задълбочен интерес към анимацията като изкуство.Курсът има и теоретична насоченост - да изследва богатите възможности на анимацията като изкуства; както и практическа -да помогне на студентите да изберат най-подходящата за дипломния им проект анимационна технология и в процеса на реализирането му да го овладеят максимално.Третата важна цел на курса е да окуражи студентите да експериментират с необятните средства на анимацията.
Преподавател(и):
преп. Красимир Иванов
Описание на курса:
Компетенции:
Знаят:
1. Студентите ще имат по-задълбочени познания по анимация, надграждайки върху основните й характеристики.
2. Ще имат необходимите знания в областта на традиционната анимация, които ще им позволят свободата да избират анимационна техника не заради страх от трудоемкост и други външни причини, а защото смятат, че тя е най-подходяща за конкретната драматургия.
3. Студентите ще придобият необходимите знания, за да могат да експериментират и да търсят нови средства в широката палитра на анимационни техники.
3. Ще могат да разработват собствени проекти за филми, както и да работят като дизайнери, аниматори и режисьори в по-големи филмови или телевизионни продукции и студия.
Предварителни изисквания:
Да са завършили успешно бакалавърската програма "Анимационно кино" с анимационен дипломен филм и да имат дипломен проект за магистърската програма.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Самостоятелна работа
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Изпробване на различни техники по дипломния проект на студента и избиране на най-подходящите средства за реализацията му.
Анимационни етюди в помощ на дипломния проект.
Помощ при трудни моменти в анимацията и тайминга и изобщо при конкретната реализация на проекта.
Литература по темите:
ІІІ. Библиография по темите:
• На английски език, непреведена
1. Brian Lemay – “ Designing Cartoon Characters for Animation”
2. Tony White – “ The Animator's Workbook: Step-By-Step Techniques of Drawn Animation”
3. Richard Williams – “The Animator’s Survival Kit”
4. Frank Thomas and Ollie Johnston – “The Illusion of Life”
5. Leonard Maltin -‘Of Mice and Magic”
6. Harold Whitaker and John Halas – “Timing for Animation”
7. Shamus Culhane –” Animation from Script to Screen”
8. Ted Sennett – “The Art of Hanna-Barbera”
9. Chuck Jones – “Chuck Amuck”
10. Roger Noake –” Animation”
11. Kit Laybourne – “The Animation Book”
12. Gene Deitch – “How to Succeed in Animation”
13. Frank Thompson – Tim Burton’s “The Night Before Christmas”
14. Edward Muybridge – “The Human Figure in Motion”
15. Edward Muybridge – “Animals in Motion”
16. Ken Hultgren – “Тhe Art of Animal Drawing”
17. Gottfried Bammes –„The Artist’s Guide to Human Anatomy”
18. Gottfried Bammes – „The Artist’s Guide to Animal Anatomy”
19. Don Bluth –The Art of Storyboarding
20. Mark Byrne – The Art of Layouts and Storyboarding
• На френски език
• Jackie Bretaudeau – “Le Layout”
• Bernard Deyries –“Le Storyboard d’Animation de Series”
На руски език
• Иван Иванов-Вано –„Кадр за кадром”
• „Мастера советской мультипликации” –сборник статей
• Юрий Норштейн -„Снег на траве”
На сърбо-хърватски език
• Боривой Довникович - ‘Skola Crtamog Filma”
На български език
• Красимира Герчева –„Естетика на анимационния филм”
• Надежда Маринчевска –„Квадрати на въображението”
• Надежда Маринчевска – „ Българско анимационно кино 1915-1995г.”
• Тодор Андрейков –„Комичното на екрана”
• Тодор Андрейков –„В света на киното”
• Шандор Фейа - „За анимацията въобще”
• Сергей Есенин –„Вълшебниците на екрана”
• Джани Родари – „Граматика на фантазията”
• Илия Бешков – „Слово и образ”
• Петър Чуховски – „Рисунката”
• Петър Чуховски – „ Конструктивна перспектива”
• Д-р Кр. Чоканов – „ Пластична анатомия”
• Статии и студии от периодичния печат, посветени на анимационното кино
Средства за оценяване:
4. Форми на обучение - дискусия и индивидуална работа със студентите по конкретните им проекти.
5. Форми на проверка и оценка на компетенциите /с процентно разпределение на всяка от формите в крайната оценка/.
Текущи оценки: Изпит:
ТЕСТОВЕ 40%
КОНФЕРАНС 40 % 80%
Устен изпит: 20% 20%