MBAM064D Проект: Стратегически маркетинг мениджмънт
Анотация:
Проекта по дисциплина "Стратегически маркетинг мениджмънт" обобщава получените теоретични знания в областта на маркетинга и им придава подчертана практическа насоченост.
В резултат на курса" Стратегически маркетинг мениджмънт" студентите ще могат да систематизират и разширят своите теоретични знания и умения в областта на маркетинговото управление, ще успеят да формират стратегическо мислене и отношение към бизнеса.
Цели на курса:
" Получаване на задълбочени знания за методологията на разработване , оценка, избор и реализиране на маркетингови стратегии
" Формиране на умения за прилагане на теоретичните знания при решаване на конкретен практически проблем
Преподавател(и):
доц. Надежда Димова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
" методологията на осъществяване на маркетингови анализи:вътрешни и външни
" методологията на разработване и оценка на маркетингови цели и стратегии
" проектиране на маркетингова организационна структура
" основните подходи за осъществяване на маркетингов контрол
2) могат:
" да разработват и управляват осъществяването на маркетингова стратегия на туристически фирми.
Предварителни изисквания:
Форми на провеждане:
Дистанционен
Учебни форми:
Проект
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
А. ОСНОВНА
1. Аакер, Дейвид А. Стратегическое рыночное управление. 6-е международное издание, Питер, 2002.
2. Котлър Ф. Управление на маркетинга: структура на управлението на пазарното предлагане. "Класика и стил", 2002.
3. МакДональд, М. Стратегическое планирование маркетинга. Питер, 2003.
4. Младенова Г. Маркетингови анализи. Тракия-М, 2000.
5. Младенова Г. Стратегическо маркетингово планиране. УИ "Стопанство", 1998.
6. Хетън, Анджела. Планирането в маркетинга. Инфодар, 2001.
Б. ДОПЪЛНИТЕЛНА
1. Балева, В., колектив, Стокова политика. С., УИ "Стопанство", 2000.
2. Дибб, С. Практическое руководство по сегментирования рынка. Питер, 2001.
3. Диксон, П. Управление маркетингом. Бином, 1998.
4. Доганов, Д., Дуранкев, Б. Интегрирани маркетингови комуникации, УИ "Стопанство", 2003.
5. Дракър, П. Ефективното управление. Класика и стил. 2002.
6. Дракър, Питър. Практика на мениджмънта. Класика и стил. 2002.
7. Дуранкев, Б. Комуникационна политика, УИ "Стопанство", 2002
8. Желев С. Маркетингови изследвания: методология и организация.УИ"Стопанство", 1995
9. Желев С. Маркетингови изследвания за маркетингови решения. Тракия-М, 2000.
10. Зайлер А. Маркетинг: успешно реализиране в практиката. 1-7.
11. Иванов, П. Цели, стратегии и тактики в маркетинга, ИСК, 2004.
12. Изкуството на войната: древни китайски трактати.ИК"Труд", 2001.
13. Класова Св., кол. Маркетинг. УИ"Стопанство", 2002.
14. Класова, Св. Цените:теория и практика. Сиела, 2002
15. Котлър Ф. Котлър за маркетинга: Как да създаваме, печелим и управляваме пазарите. "Класика и стил", 2000.
16. Котлър Ф. Управление на маркетинга, Графема, 1996
17. Макнийли, Мак. Сун Дзъ и изкуството на войната в бизнеса. Фокус, 2002
18. Портър, М. Е. Конкурентното предимство на нациите. Класика и стил, 2004.
19. Прайд У. Феръл О. Маркетинг: концепции и стратегии. Форком, 1994.
20. Рийс, Ал. Фокус: бъдещето на вашата компания зависи от него. Класика и стил, 2002.
21. Траут, Джак, С. Ривкин. Бъди различен или умри. Кръгозор.2000.
22. Ambler T. The Financial Times Guide to Marketing: From Advertising to Zen. Pitman Publishing. 2000.
23. Boyd H., O. Walker. :Marketing Management: a Strategic Approach. 1992.
24. David, W Cravens. Strategic Marketing.IRWIN,1994.
25. Hamel G. Leading the Revolution. HBSP, Boston (Mass.), 2000.
26. Hamel G., Prahalad C.K. Competing for the Future. HBSP, Boston (Mass.), 1994.
27. Lynch R. European Marketing: A Strategic Guide to the New Opportunities. IRWIN, 1994.
28. McDonald Malcolm. Marketing Plans. How to Prepare Them, How to Use Them. Oxford (UK): Butterworth- Heineman Ltd. 1995.
29. Mercer, D. Marketing Strategy - the Challenges of the External Environment. Penguin Books. 1998.
30. Peter J. Paul, James H. Donnelly. . Marketing Management: Knowledge and Skills. BPI IRWIN ,1993.
31. Peter J. P. Consumer Behaviour and Marketing Strategy. McGraw- Hill. 1998.
32. Webster F.E., Jr. Market-Driven Management. John Wiley & Sons. 1994.
33. Planning, Implementation and Control. Butterworth Heineman.
34. Периодични издания: European Journal of Marketing; International Marketing Review; Journal of Marketing ( American Marketing Association); Journal of Strategic Marketing; Marketing Intelligence and Planning; International Journal of Research in Marketing; Journal of Euromarketing; Journal of Marketing Management (Charterd Institute of Marketing); Journal of Marketing Management (Marketing Management Association), в-к Капитал, в-к Пари, електронни списания и др.
Средства за оценяване:
ПРАКТИЧЕСКА ЗАДАЧА 100%