MBAM062D Маркетингово управление на конкурентоспособността

Анотация:

" Целта на курса е да запознае студентите с процесът на формулиране на маркетингово-ориентирана конкурентна стратегия и идентифицирането на конкурентно предимство, което да бъде представяно на пазара с помощта на маркетинг инструментариум.

" Учебното съдържание разглежда методиката за анализ на маркетинговата среда и нейните основни компоненти - клиенти и конкуренти. Предвид стратегическата маркетингова ориентация на организацията са представени стратегически решения за продуктови предложения, за таргетиране на пазари, както и решения за прилагане на конкурентни тактики. Включено е и разглеждането на подходи за продуктова иновация и бизнес развитие: "ако не си лидер", растеж чрез движение; растеж чрез определяне на конкурентно пространство; ръст чрез бързо приключване. Централен за съдържанието на курса проблем е маркетиране на конкурентно предимство на бизнес организацията.

прочети още
Маркетинг мениджмънт ДО

Преподавател(и):

доц. Надежда Димова  д-р
доц. Ваня Сланчева-Банева  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

" да идентифицират конкурентно предимство на бизнес организацията от гледна точка на маркетинговата й дейност;

" да формулират конкурентна маркетингова стратегия;

" да прилагат сегментиране, таргетиране и конкурентно позициониране на пазар.

2) могат:

" да анализират конкурентна среда и да разузнават поведението на конкурентите;

" да търсят и анализират целеви групи от клиенти с цел възможно най-бързо да достигат до тях.


Предварителни изисквания:


Форми на провеждане:
Дистанционен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

№ на занятие Заглавие на темата

1 Конкурентна маркетингова стратегия или маркетингово-ориентирана конкурентна стратегия. Роля на маркетинговата ориентация в стратегическото развитие.

2 Маркетингова среда и нейните компоненти. Неопределеност на средата, анализ на конкурентната среда и конкурентите. Конкурентно разузнаване.

3 Анализ на вътрешно-организационната среда: оценка на дейността по функционални области. Анализ и оценка на маркетинговата дейност.

4 Стратегически маркетингов избор и решения. Стратегически решения на корпоративно ниво и на функционално ниво.

5 Стратегически решения за продуктови предложения и за таргетиране на пазари. Решения за конкурентни тактики. Лидер, предизвикател, последовател, нишово- ориентиран.

6 Разликата между това, което допускаме за клиентите и това, което те наистина мислят. Идентифициране на конкурентно предимство.

7 Стратегии на сегментиране и таргеритане. Конкурентно позициониране.

8 Продуктова иновация и развитие: "ако не си лидер", растеж чрез движение; чрез определяне на конкурентно пространство; чрез бързо приключване

Литература по темите:

ОСНОВНА ЛИТЕРАТУРА

" West, D. and J. Ford Strategic Marketing: Creating Competitive Advantage. 2nd ed., Oxford Publishing Press, 2010.

" Smith, J. L. and W. G. Flanagan, Creating Competitive Advantage: Give Customer a reason to choose you over your competitors. 2006.

Средства за оценяване:

ФОРМИ НА ОЦЕНЯВАНЕ ТЕКУЩ КОНТРОЛ

ТЕСТ 35%

ПРАКТИЧЕСКА ЗАДАЧА 45%

УСТЕН ИЗПИТ 20%