MBAM061D Маркетинговите изследвания в практиката
Анотация:
Този курс цели да запознае студентите с важността на маркетинговите изследвания и тяхното приложение на практика. В рамките на курса "Маркетинговите изследвания в практиката" ще се разглежда как различни изследователски методи помагат за разрешаването на конкретни управленски казуси и проблеми.
Обект на изследване ще са различните подходи, които се прилагат, така че успешно да бъдат изследвани различните явления от заобикалящата ни действителност- в това число потребителите, тяхното поведение, конкурентите и тн.
Преподавател(и):
ас. Цветелина Димитрова
Юлиан Добрев
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят
" Основни термини в областта на маркетинга и в частност маркетинговите изследвания.
" Как да прилагат различните инструменти в областта на маркетинга, така че успешно да разрешават възникнали казуси.
" Как да организират проект, свързан с провеждането на маркетингови изследвания, познавайки различните изследвателски подходи.
2) могат
" Да управляват успешно взаимоотношенията между агенциите за маркетингови изследвания и компаниите.
" Да дефинират правилните подходи и инструменти за разрешаване на конкретни казуси.
" Да изготвят бриф към агенция за маркетингови изследвания с цел разрешаване на конкретен казус.
Предварителни изисквания:
Форми на провеждане:
Дистанционен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
№ на занятие Заглавие на темата
1 Въведение - смисълът на дисциплината и основни теми
2 Дефиниране на целевата група - Защо е важно?
3 Кой е правилният дизайн на изследването - различните изследвания в отговор на конкретни управленски въпроси
4 Извадка на изследването - същност, представителност и смисъл
5 Тестване на рекламни концепции/клипове- същност, използвани методи, същинско тестване
6 Тестване на дизайн на опаковки - същност, използвани методи, същинско тестване
7 Вкусови тестове и промяната в потребителските предпочитания
8 Ценовите изследвания или как да изберем подходящата цена
9 Спад в продажбите - често срещан проблем
10 Изследвания на марката или как да създадем различна марка
11 Що е то лоялен клиент? - изследвания на потребителската удовлетвореност
12 Привидно пазаруване
13 Промяна на пазарната позиция-репозициониране
14 Казус-Изготване на бриф към агенция за маркетингови изследвания по конкретен казус
15 Тест
Литература по темите:
1. Желев С. Позиционирането - между желаното, възможното и действителното. УИ "Стопанство", 2010.
2. Желев С. Маркетингови изследвания за маркетингови решения.Тракия М, 2000
3. Котлър, Ф., Управление на маркетинга ? анализ, планиране, реализация и контрол, т. І, С., 1996.
4. Зийман, С., Краят на рекламата, каквато я познаваме, Издателство "Фокус", С., 2004 (2002).
5. Зийман, С., Краят на маркетинга, какъвто го познаваме, Locus 2007 година
6. Защо купуваме, Пако Ъндърхил, Locus
7. Бъди различен или умри, Джак Траут, Стив Ривкин, Кръгозор, 2002 година
8. Котлър-10 те смъртни гряха на маркетинга-симптоми и решения
9. Майсторите на маркетинга разказват- Луела Майлс, Лаура Мазур-2008 г.
10. Произходът на търговските марки
11. Guirella marketing-право в подсъзнанието-Левинсън и Ханли-София, 2006
12. Котлър за маркетинга-Как да създаваме, печелим и управляваме пазарите-изд.Класика стил
13. Хаотика-Котлър и Джон Каслионе, София 2009
Средства за оценяване:
ФОРМИ НА ОЦЕНЯВАНЕ ТЕКУЩ КОНТРОЛ
ТЕСТ 50%
КАЗУС 50%