MBAM058D Международни маркетингови стратегии
Анотация:
Целта на курс МВАМ151 "Международен маркетинг и маркетингови стратегии" е студентите да получат необходимите знания за същността и спецификата на международният маркетинг и стратегиите, които се прилагат в дъвременната глобална икономика.
В логическа последователност и обвързаност се изясняват следните основни въпроси: (1)разкриват се основните особености на международнитя маркетинг и условията за неговото прилагане; (2) елементите на стратегическото планиране в междунаридния маркетинг; (3) особености на елементите на маркетинг микса в международния маркетинг. По този начин изцяло по практически начин се усвоява спецификата и основните проблеми на основите на маркетинга и се въвеждат основните понятия и методи, които са характерни за курса.
Преподавател(и):
проф. Светла Бъчварова-Пиралкова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
" съвременните виждания за същността на международния маркетинга и осъзнават неговата ключова роля в дейността на организациите.
" процеса на анализ на обкръжаващата среда, провеждането на маркетингови проучвания и изграждането на маркетингова информационна система, проучване на потребителското поведение и факторите, които го обуславят в международния маркетинг
" Разбират процеса на разработване на целевия пазар на организацията чрез прилагане на знанията напрактика;
" Получават знания за значението и основните характеристики на елементите на маркетинг микса на организацията, с помощта на практически задачи. Разработване на маркетингови стратегии по елементи на маркетинг микса в международния маркетинг
2) могат:
" Да използват маркетинговия категориен апарат напрактика;
" Да прилагат основните маркетингови принципи при решаване на конкретни практически казуси.
Предварителни изисквания:
Форми на провеждане:
Дистанционен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
№ на занятие Заглавие на темата
1 СЪЩНОСТ, НЕОБХОДИМОСТ, КАТЕГОРИЕН АПАРАТ НА МЕЖДУНАРДНИЯ МАРКЕТИНГА.
2 ОСОБЕНОСТИ НА МАРКЕТИНГОВА ОБКРЪЖАВАЩА СРЕДА В МЕЖДУНАРОДНИЯ МАРКЕТИНГ
3 ОСОБЕНОСТИ НА МАРКЕТИНГОВАТА ИНФОРМАЦИОННА СИСТЕМА В МЕЖДУНАРОДНИЯ МАРКЕТИНГ
4 СТРАТЕГИИ В МЕЖДУНАРОДНИЯ МАРКЕТИНГ - ИЗБОР НА ЦЕЛЕВИ ПАЗАРИ
5 СТРАГИЧЕСКИ МАРКЕТИНГ - ОСОБЕНОСТИ
6 ПАЗАРНО СЕГМЕНТИРАНЕ. ИЗБОР
7 ПРОДУКТЪТ КАТО ЕЛЕМЕНТ НА МАРКЕТИНГОВИЯ МИКС - ОСОБЕНОСТИ В МЕЖДУНАРОДНИЯ МАРКЕТИНГ
8 ЦЕНАТА КАТО ЕЛЕМЕНТ НА МАРКЕТИНГОВИЯ МИКС В МЕЖДУНАРОДНИЯ МАРКЕТИНГ. СТРАТЕГИИ
9 ДИСТРИБУЦИЯТА КАТО ЕЛЕМЕНТ НА МАРКЕТИНГОВИЯ МИКС.
10 МАРКЕТИНГОВИ КОМУНИКАЦИИ. ЛИЧНИ ПРОДАЖБИ.
11 ТЕСТ
12 ТЕСТ
Литература по темите:
1. Котлър, Ф. Управление на маркетинга. Структура на управлението на пазарното предлагане, С. 2007 г.
2. Боева, Б Международен маркетинг, УНСС, 2010
3. Христов Ст. Стратегически маркетинг, УНСС 2010
4. Класова Св. И др. Маркетинг, УНСС 2008
5. Котлър Ф Маркетинг Съвети от А до Я