MBAM058D Международни маркетингови стратегии

Анотация:

Целта на курс МВАМ151 "Международен маркетинг и маркетингови стратегии" е студентите да получат необходимите знания за същността и спецификата на международният маркетинг и стратегиите, които се прилагат в дъвременната глобална икономика.

В логическа последователност и обвързаност се изясняват следните основни въпроси: (1)разкриват се основните особености на международнитя маркетинг и условията за неговото прилагане; (2) елементите на стратегическото планиране в междунаридния маркетинг; (3) особености на елементите на маркетинг микса в международния маркетинг. По този начин изцяло по практически начин се усвоява спецификата и основните проблеми на основите на маркетинга и се въвеждат основните понятия и методи, които са характерни за курса.

прочети още
Маркетинг мениджмънт ДО

Преподавател(и):

проф. Светла Бъчварова-Пиралкова  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

" съвременните виждания за същността на международния маркетинга и осъзнават неговата ключова роля в дейността на организациите.

" процеса на анализ на обкръжаващата среда, провеждането на маркетингови проучвания и изграждането на маркетингова информационна система, проучване на потребителското поведение и факторите, които го обуславят в международния маркетинг

" Разбират процеса на разработване на целевия пазар на организацията чрез прилагане на знанията напрактика;

" Получават знания за значението и основните характеристики на елементите на маркетинг микса на организацията, с помощта на практически задачи. Разработване на маркетингови стратегии по елементи на маркетинг микса в международния маркетинг

2) могат:

" Да използват маркетинговия категориен апарат напрактика;

" Да прилагат основните маркетингови принципи при решаване на конкретни практически казуси.


Предварителни изисквания:


Форми на провеждане:
Дистанционен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

№ на занятие Заглавие на темата

1 СЪЩНОСТ, НЕОБХОДИМОСТ, КАТЕГОРИЕН АПАРАТ НА МЕЖДУНАРДНИЯ МАРКЕТИНГА.

2 ОСОБЕНОСТИ НА МАРКЕТИНГОВА ОБКРЪЖАВАЩА СРЕДА В МЕЖДУНАРОДНИЯ МАРКЕТИНГ

3 ОСОБЕНОСТИ НА МАРКЕТИНГОВАТА ИНФОРМАЦИОННА СИСТЕМА В МЕЖДУНАРОДНИЯ МАРКЕТИНГ

4 СТРАТЕГИИ В МЕЖДУНАРОДНИЯ МАРКЕТИНГ - ИЗБОР НА ЦЕЛЕВИ ПАЗАРИ

5 СТРАГИЧЕСКИ МАРКЕТИНГ - ОСОБЕНОСТИ

6 ПАЗАРНО СЕГМЕНТИРАНЕ. ИЗБОР

7 ПРОДУКТЪТ КАТО ЕЛЕМЕНТ НА МАРКЕТИНГОВИЯ МИКС - ОСОБЕНОСТИ В МЕЖДУНАРОДНИЯ МАРКЕТИНГ

8 ЦЕНАТА КАТО ЕЛЕМЕНТ НА МАРКЕТИНГОВИЯ МИКС В МЕЖДУНАРОДНИЯ МАРКЕТИНГ. СТРАТЕГИИ

9 ДИСТРИБУЦИЯТА КАТО ЕЛЕМЕНТ НА МАРКЕТИНГОВИЯ МИКС.

10 МАРКЕТИНГОВИ КОМУНИКАЦИИ. ЛИЧНИ ПРОДАЖБИ.

11 ТЕСТ

12 ТЕСТ

Литература по темите:

1. Котлър, Ф. Управление на маркетинга. Структура на управлението на пазарното предлагане, С. 2007 г.

2. Боева, Б Международен маркетинг, УНСС, 2010

3. Христов Ст. Стратегически маркетинг, УНСС 2010

4. Класова Св. И др. Маркетинг, УНСС 2008

5. Котлър Ф Маркетинг Съвети от А до Я