MBAM057D Стратегически маркетинг мениджмънт

Анотация:

Дисциплината "Стратегически маркетинг мениджмънт" обобщава получените теоретични знания в областта на маркетинга и им придава подчертана практическа насоченост.

Целта на курса е студентите да получат задълбочени знания за методологията на разработване , оценка, избор и изпълнение на маркетингови стратегии в туристическата индустрия и да се формират умения за прилагане на тези знания в практиката. Курсът е разделен на две части, между които съществува вътрешна връзка и обусловеност. В логическа последователност се изясняват стратегическите аспекти на маркетинговия процес: същността, характеристиките и етапите на стратегическо маркетинговото планиране, методологията на стратегическите маркетингови анализи, съдържанието и структурата на маркетинговата стратегия и процеса на нейното формулиране и оценка, класифицирането на маркетинговите стратегии според различни критерии, особеностите на проектиране на маркетинговата организационна структура и на маркетинговия контрол.

Наред с лекциите са предвидени: решаване на казус, самостоятелна и групова работа върху конкретни задачи, посредством които се постига практическа насоченост на курса.

В резултат на курса" Стратегически маркетинг мениджмънт" студентите ще могат да систематизират и разширят своите теоретични знания и умения в областта на маркетинговото управление, ще успеят да формират стратегическо мислене и отношение към бизнеса.

Цели на курса:

" Получаване на задълбочени знания за методологията на разработване , оценка, избор и реализиране на маркетингови стратегии

" Формиране на умения за прилагане на теоретичните знания при решаване на конкретен практически проблем

прочети още
Маркетинг мениджмънт ДО

Преподавател(и):

   

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

" методологията на осъществяване на маркетингови анализи:вътрешни и външни

" методологията на разработване и оценка на маркетингови цели и стратегии

" проектиране на маркетингова организационна структура

" основните подходи за осъществяване на маркетингов контрол

2) могат:

" да разработват и управляват осъществяването на маркетингова стратегия на туристически фирми.


Предварителни изисквания:


Форми на провеждане:
Дистанционен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

1 СЪЩНОСТ И ЗНАЧЕНИЕ НА СТРАТЕГИЧЕСКОТО МАРКЕТИНГОВО ПЛАНИРАНЕ/"THE NATURE AND ROLE OF STRATEGIC MARKETING PLANNING"

2 МАРКЕТИНГОВ ОДИТ / "MARKETING AUDITING"

3 АНАЛИЗ НА ПАЗАРА И ПОТРЕБИТЕЛИТЕ /"MARKET AND CUSTOMER ANALYSIS"

4 АНАЛИЗ НА ОТРАСЪЛА И НА КОНКУРЕНТИТЕ/ "INDUSTRY AND COMPETITOR ANALYSIS"

5 ВЪТРЕШНИ МАРКЕТИНГОВИ АНАЛИЗИ: АНАЛИЗ НА РЕЗУЛТАТИТЕ ОТ МАРКЕТИНГОВАТА ДЕЙНОСТ/ "INTERNAL MARKETING ANALYSIS: MARKETING RESULTS ANALYSIS"

6 МАРКЕТИНГОВИ ЦЕЛИ /"MARKETING GOALS"

7 МАРКЕТИНГОВА СТРАТЕГИЯ/ "MARKETING STRATEGY"

8 ПЛАНИРАНЕ НА ЕЛЕМЕНТИТЕ НА МАРКЕТИНГОВИЯ МИКС/ "MARKETING MIX PLANNING"

9 АНАЛИЗ "РАЗХОДИ - ОБЕМ - ПЕЧАЛБА" И НЕГОВОТО ИЗПОЛЗВАНЕ В ПРОЦЕСА НА МАРКЕТИНГОВОТО ПЛАНИРАНЕ/ "COST- VOLUME - PROFIT ANALYSIS IN MARKETING PLANNING"

10 ИЗПЪЛНЕНИЕ И КОНТРОЛ НА МАРКЕТИНГОВИТЕ ПЛАНОВЕ/ "MARKETING PLANS IMPLEMENTATION AND CONTROL"

Литература по темите:

А. ОСНОВНА

1. Аакер, Дейвид А. Стратегическое рыночное управление. 6-е международное издание, Питер, 2002.

2. Котлър Ф. Управление на маркетинга: структура на управлението на пазарното предлагане. "Класика и стил", 2002.

3. МакДональд, М. Стратегическое планирование маркетинга. Питер, 2003.

4. Младенова Г. Маркетингови анализи. Тракия-М, 2000.

5. Младенова Г. Стратегическо маркетингово планиране. УИ "Стопанство", 1998.

6. Хетън, Анджела. Планирането в маркетинга. Инфодар, 2001.

Б. ДОПЪЛНИТЕЛНА

1. Балева, В., колектив, Стокова политика. С., УИ "Стопанство", 2000.

2. Дибб, С. Практическое руководство по сегментирования рынка. Питер, 2001.

3. Диксон, П. Управление маркетингом. Бином, 1998.

4. Доганов, Д., Дуранкев, Б. Интегрирани маркетингови комуникации, УИ "Стопанство", 2003.

5. Дракър, П. Ефективното управление. Класика и стил. 2002.

6. Дракър, Питър. Практика на мениджмънта. Класика и стил. 2002.

7. Дуранкев, Б. Комуникационна политика, УИ "Стопанство", 2002

8. Желев С. Маркетингови изследвания: методология и организация.УИ"Стопанство", 1995

9. Желев С. Маркетингови изследвания за маркетингови решения. Тракия-М, 2000.

10. Зайлер А. Маркетинг: успешно реализиране в практиката. 1-7.

11. Иванов, П. Цели, стратегии и тактики в маркетинга, ИСК, 2004.

12. Изкуството на войната: древни китайски трактати.ИК"Труд", 2001.

13. Класова Св., кол. Маркетинг. УИ"Стопанство", 2002.

14. Класова, Св. Цените:теория и практика. Сиела, 2002

15. Котлър Ф. Котлър за маркетинга: Как да създаваме, печелим и управляваме пазарите. "Класика и стил", 2000.

16. Котлър Ф. Управление на маркетинга, Графема, 1996

17. Макнийли, Мак. Сун Дзъ и изкуството на войната в бизнеса. Фокус, 2002

18. Портър, М. Е. Конкурентното предимство на нациите. Класика и стил, 2004.

19. Прайд У. Феръл О. Маркетинг: концепции и стратегии. Форком, 1994.

20. Рийс, Ал. Фокус: бъдещето на вашата компания зависи от него. Класика и стил, 2002.

21. Траут, Джак, С. Ривкин. Бъди различен или умри. Кръгозор.2000.

22. Ambler T. The Financial Times Guide to Marketing: From Advertising to Zen. Pitman Publishing. 2000.

23. Boyd H., O. Walker. :Marketing Management: a Strategic Approach. 1992.

24. David, W Cravens. Strategic Marketing.IRWIN,1994.

25. Hamel G. Leading the Revolution. HBSP, Boston (Mass.), 2000.

26. Hamel G., Prahalad C.K. Competing for the Future. HBSP, Boston (Mass.), 1994.

27. Lynch R. European Marketing: A Strategic Guide to the New Opportunities. IRWIN, 1994.

28. McDonald Malcolm. Marketing Plans. How to Prepare Them, How to Use Them. Oxford (UK): Butterworth- Heineman Ltd. 1995.

29. Mercer, D. Marketing Strategy - the Challenges of the External Environment. Penguin Books. 1998.

30. Peter J. Paul, James H. Donnelly. . Marketing Management: Knowledge and Skills. BPI IRWIN ,1993.

31. Peter J. P. Consumer Behaviour and Marketing Strategy. McGraw- Hill. 1998.

32. Webster F.E., Jr. Market-Driven Management. John Wiley & Sons. 1994.

33. Planning, Implementation and Control. Butterworth Heineman.

34. Периодични издания: European Journal of Marketing; International Marketing Review; Journal of Marketing ( American Marketing Association); Journal of Strategic Marketing; Marketing Intelligence and Planning; International Journal of Research in Marketing; Journal of Euromarketing; Journal of Marketing Management (Charterd Institute of Marketing); Journal of Marketing Management (Marketing Management Association), в-к Капитал, в-к Пари, електронни списания и др.

Средства за оценяване:

ТЕСТ 50%

ПИСМЕНИ ЗАДАЧИ 50%