MBAM665D Управление на консултантския бизнес в туризма
Анотация:
Усвояването на учебната дисциплина предоставя възможността да се придобият професионални знания относно организирането на консултантската дейност като пазарна услуга, да се разгледа ролята на консултирането в световната търговия с услуги, да се представят световните практики и модели при създаването и функционирането на консултантските фирми.
Последователността на разглеждането на материала се обуславя от стремежа за единство между теорията и практиката в анализа на съвременните проблеми при оказването на консултантски услуги като и по-конкретно в туризма.
Преподавател(и):
проф. Мариана Янева д-р
гл. ас. Маргарита Мишева д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• историята на възникването на консултирането като вид професионална дейност;
• теоретичните основи на управленското консултиране;
• особеностите на консултантската дейност в туризма;
• основните процеси в консултантската дейност;
• основните етапи на консултантските проекти;
• основните методи за оценяване на резултатността на консултирането.
2) могат да:
• оценяват условията и последствията от предприетите организационно-управленски решения;
• участват в реализирането на програми за организационни изменения;
• разработват процедури и методи за контрол;
• осъществяват подбор на информацията, необходима за изпълнение на консултантски проект;
• разработват консултантски проекти;
• съставят отчет за работата по проекта;
• използват получените знания за осъществяване на консултантска дейност в туризма;
• управляват консултантско-клиентските отношения;
• анализират дейността на консултантските фирми в сферата на туризма.
Предварителни изисквания:
• Стратегическо управление в туризма;
• Икономика на туризма;
Форми на провеждане:
Дистанционен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
1. Същност и особености на управленското консултиране.
2. Видове и форми на управленското консултиране. Класификация на консултантските услуги (международна и национална).
3. Възникване и развитие на управленското консултиране.
4. Организация на консултантската дейност.
5. Управление на консултантски проект.
6. Поведение и комуникация в управленското консултиране (създаване на промени и сътрудничество).
7. Моделиране на процесите в управленското консултиране
8. Приложение на управленското консултиране в туризма.
9. Анализ и оценка на консултантската дейност
10. Подобряване на качеството на консултантската дейност в туризма.
11. Роля на външните консултанти при формиране и внедряване на корпоративна стратегия.
12. Консултантски проект за идентифициране и промоциране на туристическа дестинациия.
13. Консултантски проект по участие в туристически борси.
14. Консултантски проект за повишаване на ефективността от дейността на туристическа агенция.
15. Технологично предписание за усъвършенстване на управленското консултиране.
Литература по темите:
1. Димов, О., Хитов, Н., Въведение в консултантския бизнес, RACIO-90, 1994г.
2. Дилков, Цв., Управленско консултиране /учебно пособие/, „Нова Звезда, С., 2008
3. Янева, М. Основи на консултинга в туризма, Авангард Прима, София, 2010 г.
4. Kubr, M., Management consulting. A guide to the profession., Geneva, 2005
Средства за оценяване:
ТЕСТ 50%
ПРАКТИЧЕСКА ЗАДАЧА 50%