MALM100 Методика на развиване на езикови умения
Анотация:
Курсът се състои от 30 аудиторни часа, които представят различни форми на учебна натовареност:
" теоретични ракурси на проблемите - 10 часа (изискват активност от страна на студентите и предполагат самостоятелна работа по критичен преглед и анализ на литературата по предварително зададена тема и доклад по нея, или участие в дебатите по време на обсъждането на останалите доклади);
" работни семинари - 20 часа (също изискват активност от страна на студентите и предполагат самостоятелна работа по предварително зададени теми, изготвяне на урочни планове и изнасяне на учебна симулация на работа в класна стая по готови и авторски учебни материали, или участие в симулация и критичен дебат след нея). Сред целите на курса са
" представяне на различни методи за развиване и интегриране на четирите речеви умения в ЧЕО;
" развиване на способност за критически анализ на методическата литература и информиран подбор на учебните материали;
" изграждане на умения за прилагане на разглежданите методи творчески според условията в конкретната класна стая;
" развиване на умения за вещо боравене с широк набор от готови учебни материали и за създаване на такива на базата на автентични материали.
Преподавател(и):
преп. Светлана Ташевска
доц. Светлана Димитрова-Гюзелева д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Студентите ще:
1. Знаят / познават
" различни съвременни методи за развиване и интегриране на четирите езикови умения в ЧЕО;
" широк набор от готови учебни материали за ЧЕО.
2. Могат
" да могат да прилагат тази методи творчески според условията в конкретната класна стая;
" да боравят с широк набор от готови учебни материали и сами да създават такива на базата на автентични материали.
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:
" задълбочени познания по методика на чуждоезиковото обучение;
" умения за адаптиране и/или разработване на учебни материали за преподаване на чужд език.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
1 Въведение
Презентации/Теория
2 Говорене
3 Слушане
4 Четене
5 Писане
Микро-преподаване/ Публикувани материали
6 Слушане
7 Говорене
8 Четене
9 Писане
Микро-преподаване/Автентични материали
10 Говорене
11 Слушане
12 Четене
13 Писане
14 Връзка с наблюденията
15 Обобщение
Литература по темите:
BIBLIOGRAPHY / БИБЛИОГРАФИЯ
In English / на английски език
Brown, H. D. (1994) Teaching by Principles. (third edition) London: Prentice Hall
Cunningsworth, A. (1995) Choosing Your Coursebook. Oxford: Macmillan Heinemann
Doff, A. (1992) Teaching English. Cambridge: Cambridge University Press
Ellis, G. and Sinclair, B. (1989) Learning to Learn English: A Course in Learner Training. Cambridge: Cambridge University Press
Ellis, R. (1985) Understanding Second Language Acquisition. Oxford: Oxford University Press
Gower, R., Phillips, D. and Waters, S. (1995). Teaching Practice Handbook. Oxford: Heinemann
Grant, N. (1987) Making the Most of Your Textbook. Harlow: Longman
Hagger, H., K. Burn and D. McIntyre (1993) The School Mentor Handbook London: Kogan Page
Halliwell, S. (1992) Teaching English in the primary Classroom. London: Longman
Harmer, J. (1991) The Practice of English Language Teaching. London: Longman
Harmer, J. (1998) How to Teach English. London: Longman
Harmer, J. (2001) The Practice of English Language Teaching (third edition, completely revised and updated), . London: Longman Pearson Education Limited
Hedge, T. (2000) Teaching and Learning in the Language Classroom. Oxford: Oxford University Press
Hughes, A. (2003) Testing for Language Teachers. (second edition) Cambridge: Cambridge University Press
McDonough, J. And Shaw, C. (2003) Materials and Methods in English Language Teaching (second edition) Oxford: Blackwell Publishing
Nunan, D. (1989). Designing Tasks for the Communicative Classroom. Cambridge University Press
Nunan, D. (1991) Language Teaching Methodology. London: Prentice Hall
Parrott, M. (1993) Tasks for Language Teachers. Cambridge: Cambridge University Press
Philips, S. (1993) Young Learners. Oxford: Oxford University Press
Prodromou, L. (1992). Mixed Ability Classes. London: Macmillan
Richards, J. C. and Rogers, T. S. (1986) Approaches and Methods in Language Teaching. Cambridge: Cambridge University Press
Scrivener, J. (1994) Learning Teaching. Oxford: Heinemann
Tanner, R. and Green, C. (1998) Tasks for Teacher Education, a refelctive approach. London: Longman
Thomas, D., Dimitrova, S., Geshev, G. and Tashevska, S. (2002) A Baseline Survey of Pre-Service English Language Teacher Education In Bulgaria: 2001 - 2002. Sofia: The British Council
Ur, P. (1996) A Course in Language Teaching, Practice and Theory, Cambridge: Cambridge University Press
Wajnryb, R. (1992) Classroom Observation Tasks. Cambridge: Cambridge University Press
Walters, S. and Gower, R. (1983) Teaching Practice Handbook. Oxford: Heinemann
Willis, J. (1996) A Framework for Task-based Learning. London: Longman
Woodward, T. (2001) Planning Lessons and Courses. Cambridge: Cambridge University Press
In Bulgarian / на български език
Стефанова, П. (1999) Методика на чуждоезиковото обучение. София: Парадигма
Шопов, Т. (1998) Вторият език (Аспекти на теорията и практиката на обучението по английски език). София: Университетско издателство "Св. Климент Охридски"
Томас, Д., Димитрова, С., Гешев Г. и Ташевска С. (2002) Базово проучване на подготовката на учители по английски език в България 2001 - 2002. София: Британски Съвет
Димитрова, С. и Ташевска С. (2004) Педагогическо портфолио за стажант-учители по чужд език. София: НБУ
Средства за оценяване:
Аспекти при формирането на оценката:
" доклад по една от теоретичните теми и изготвяне на библиография по разработените въпроси 30 %;
" подготовка (урочен план) и изнасяне на урочна симулация по готови учебни материали 30 %;
" подготовка (урочен план) и изнасяне на урочна симулация по авторски учебни материали 30 %;
" участие в дебатите по време на курса 10 %.