MALM194 Практика: Хоспитиране по испански език
Анотация:
Хоспитирането трябва да осигури необходимата база от знания и умения за професионална реализация на студентите по избраната от тях тясната специалност – педагогика на обучението по чужд език и да ги подготви за педагогическата практика и преддипломния стаж по специалността. Курсът цели:
• да даде възможност на студентите да се запознаят на практика с особеностите на обучението по испански език в контекста на българското общообразователно училище;
• да направи прехода от теорията към практиката (педагогическия стаж) по-плавен и безболезнен;
• да развие у студентите умения и навици за работа в класната стая;
• да развие умения за критически анализ, изследване и справяне с конкретни методически проблеми на работното място.
С оглед на тези цели курсът предполага следните форми на учебна работа:
• наблюдение на уроци (изисква самостоятелна работа от страна на студентите и включва подготовка за полево изследване и водене на структурирано наблюдение)
• обсъждане на наблюдаваните уроци под ръководството на методик и/или ментор (предполага активност от страна на студентите по време на дискусиите).
ПРЕДВАРИТЕЛНИ ИЗИСКВАНИЯ:
Преподавател(и):
гл. ас. Станимир Мичев
гл. ас. Магдалена Караджункова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят/познават:
• отблизо и на практика особеностите на обучението по испански език в началната и основната степени на българското общообразователно училище.
2) могат:
• да подлагат на конструктивен анализ и изследват конкретни методически проблеми на работното място;
• да вземат бързи и добре обосновани решения в процеса на интензивно обучение по испански език.
Предварителни изисквания:
Теоретически познания по методика на ЧЕО.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Практика, практикум
Език, на който се води курса:
Испански
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
ПРЕПОРЪЧИТЕЛНА ЛИТЕРАТУРА
Александров П. (1975), Индивидуализацията в учебния процес, Народна просвета, №6, С.
Андреев Марин (1996), Процесът на обучението – дидактика, Университетско издателство “Св. Климент Охридски”, С.
Андреев Марин (1995), Оценяването в училището, Университетско издателство “Св. Климент Охридски”, С.
Бижков Георги, Володар Краевски (2004), Методология и методи на педагогическите изследвания, Университетско издателство “Св. Кл. Охридски”, С.
Бижков Георги (1984), Критерии за оценка на педагогическите изследвания, Изд. На МНП и СУ “Св. Климент Охридаски”, С.
Бижков Георги (1992), Теория и методика на дидактическите тестове, С.
Димитрова, С. и Ташевска, С. (2004) Педагогическо портфолио за стажант-учители по чужд език. София: НБУ
Стефанова, П. (2007) Чуждоезиково обучение – учене, преподаване, оценяване. София: Изд. Сиела
Средства за оценяване:
ФОРМИ НА ОЦЕНЯВАНЕ ТЕКУЩ КОНТРОЛ
ОБСЪЖДАНЕ НА УРОЦИ 30 %
ПОРТФОЛИО 70%