MALM119 Самостоятелна работа: История на педагогиката и българското образование

Анотация:

Курсът е извънаудиторен и има за цел да даде на студентите основни познания в областта на историята на педагогиката и да ги запознае със схващанията на изтъкнати педагози за обучението и възпитанието в исторически план. Разват се умения и навици за критически анализ на разглежданите теоретични постановки.

прочети още
Лингводидактика

Преподавател(и):

доц. Мария Нейкова  д-р
проф. Павлинка Стефанова  д.н.

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

• основни постановки в процеса на развитие на педагогиката като наука

• основни педагогически модели от 19 и 20 век

• иновационни педагогически модели и тенденции в развитието на образованието

2) могат:

• да разпознават и коментират конкретни проявления на изучавани образователни модели

• да анализират иновационни стратегии

• да коментират образователни системи


Предварителни изисквания:
Няма

Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Самостоятелна работа

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

Литература по темите:

• Основна литература:

Димитров (2005): Димитров, Л. Теория на възпитанието. София

Петров (2004 ): Петров П. Дидактика. София, ВЕДА СЛОВЕНА

Веселинов (2003): Веселинов, Д. История на обучението по френски език в България през Възраждането. София, Университетско издателство “Св. Климент Охридски”

Педагогика: София, Министерство на образованието и науката, Аз Буки

• Допълнителна литература:

Култура и образование – перспективи. Юбилейна научна конференция с международно участие. 20 години педагогически факултет. Сборник, Пловдив, 2004

Чуждоезиково обучение: София, Министерство на образованието и науката, Аз Буки

Средства за оценяване:

ПРОЕКТ 50%

ПРЕЗЕНТАЦИЯ 50%