MALM119 Самостоятелна работа: История на педагогиката и българското образование
Анотация:
Курсът е извънаудиторен и има за цел да даде на студентите основни познания в областта на историята на педагогиката и да ги запознае със схващанията на изтъкнати педагози за обучението и възпитанието в исторически план. Разват се умения и навици за критически анализ на разглежданите теоретични постановки.
Преподавател(и):
доц. Мария Нейкова д-р
проф. Павлинка Стефанова д.н.
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• основни постановки в процеса на развитие на педагогиката като наука
• основни педагогически модели от 19 и 20 век
• иновационни педагогически модели и тенденции в развитието на образованието
2) могат:
• да разпознават и коментират конкретни проявления на изучавани образователни модели
• да анализират иновационни стратегии
• да коментират образователни системи
Предварителни изисквания:
Няма
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Самостоятелна работа
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
• Основна литература:
Димитров (2005): Димитров, Л. Теория на възпитанието. София
Петров (2004 ): Петров П. Дидактика. София, ВЕДА СЛОВЕНА
Веселинов (2003): Веселинов, Д. История на обучението по френски език в България през Възраждането. София, Университетско издателство “Св. Климент Охридски”
Педагогика: София, Министерство на образованието и науката, Аз Буки
• Допълнителна литература:
Култура и образование – перспективи. Юбилейна научна конференция с международно участие. 20 години педагогически факултет. Сборник, Пловдив, 2004
Чуждоезиково обучение: София, Министерство на образованието и науката, Аз Буки
Средства за оценяване:
ПРОЕКТ 50%
ПРЕЗЕНТАЦИЯ 50%