MALM212 Самостоятелна работа: Изследователски проект

Анотация:

Задачата на настоящата самостоятелна работа е да надгражди на знанията и уменията, усвоени в рамките на курс MALM 100 Методика на развиване на езиковите умения и да хвърли мост към практиката на ЧЕО.

прочети още
Лингводидактика

Преподавател(и):

преп. Светлана Ташевска  
доц. Светлана Димитрова-Гюзелева  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Студентите ще:

1. Знаят / познават

• широк набор от съвременни методи и техники за събиране и обработване на емпиричен материал от класната стая.

2. Могат

• критично да анализират процеса на чуждоезиково обучение и да идентифицират и изследват проблемите успоредно с протичането на учебния процес;

• самостоятелно да планират, разработват и провеждат научни изследвания в процеса на преподаване;

• да въвеждат резултатите от изследователската работа в практиката;

• да подбират и прилагат адекватни методи и техники за събиране на данни в учебна среда и техния анализ;

• да представят своя проект в писмена и устна форма.


Предварителни изисквания:
Записан курс МАLM 100

Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Проект

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

неприложимо

Литература по темите:

1. Allwright,D. (1996). Integrating Research & Pedagogy. London: Heinemann

2. Hopkins, D. (1993) A Teacher’s Guide to Classroom Research.

3. McDonough J. (1997) Research Methods for EL Teachers. Arnold

4. Nunan,D. (1989) Understanding Language Classrooms. Upper Saddle River: Prentice Hall

5. Nunan, D. (1992). Research Methods in Language Learning. Cambridge: Cambridge University Press

6. Seliger, H.W. and Shohamy, E. (1989). Second Language Research Methods. Oxford: Oxford University Press

7. Schon, D. (1983) The Reflective Practitioner: How Professionals Think in Action. United States: Basic Books, Inc.

8. Schon, D. (1987) Educating the Reflective Practitioner. San Francisco, CA: Jossey Bass

9. Stanley,C. (1999). Learning To Think, Feel & Teach Reflectively. Cambridge: Cambridge University Press

10. Swales, J. (1990). Genre Analysis. Cambridge: Cambridge University Press

11. Swales, J. and Feak, C. B. (1994). Academic Writing for Graduate Students. Michigan: University of Michigan Press

12. Trzeciak, J. and Mackay, S.E. (1994). Study Skills for Academic Writing. Upper Saddle River: Prentice Hall

13. Usher,R. (1996). Positivist Epistemology & Research. (unpublished)

14. Wallace, M. (1998) Action Research. Cambridge: Cambridge University Press

15. Бижков, Г. (1995) Методология и методика на педагогическите изследвания. София: Аскони-Издат

16. Бижков, Г. (1999) Педагогическа диагностика. София: Университетско издателство “Св. Кл. Охридски”

Средства за оценяване:

Самостоятелна работа със следната задача към студентите:

Изберете си тема/ житейска ситуация, която искате да представите на обучаваните в рамките на 1 урочна единица (две или три 45-минутни учебни занятия) – напр. спорт, пътуване, храни, или при лекаря, в магазина, кандидатстване за работа и т.н. Помислете си каква лексика и/или граматични структури вървят със съответната тема, какви езикови функции трябва обучаваните да усвоят, за да могат да развият необходимите речеви умения (слушане, четене, говорене, писане). Помислите как е най-удачно да интегрирате преподаването на езиковите знания с развиването на речевите умения от една страна, и как можете да интегрирате различните речеви умения в рамките на избраната тема/ житейска ситуация. Направете методическа разработка (във формата на поредица от 2-3 урочни плана) на въпросната единица. Отбележете формите на работа и прогнозното време за отделните дейности от урока. Не забравяйте да дефинирате групата обучавани, за които е предназначена въпросната урочна единица (възраст на обучаваните, ниво на владеене на чуждия език, брой обучавани в групата и т.н.) и учебния контекст (интензивен курс на обучение или част от задължителната учебна програма в СОУ, наличие на ИКТ и т.н.). Опитайте се да използвате автентични учебни материали доколкото е възможно.

Ако използвате упражнения и/идеи от публикувани учебни материали, не забравяйте да дадете библиографска справка за източниците.