CARB122 Основни етапи в създаването на анимационния филм
Анотация:
• Курсът запознава студентите с основните стъпки при създаването на анимационен филм, като изяснява приликите и различията при използване на различните технологии.
• Целта на курса е студентите да се запознаят и да добият известен практически опит в различните професионални профили, според изискванията на съвременното хибридно анимационно изкуство.
Преподавател(и):
проф. Анри Кулев
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• основните етапи и тяхната последователност в създаването на анимационен филм
• характерните особености на всички анимационни техники и похвати
• зависимостта между драматургия, анимационна стилистика и анимационна технология
2) могат:
• да организират направата на собствените си филми
• да се ориентират в различните професионални профили в анимационното производство
• да могат успешно да съчетават различни анимационни технологии в своите филми
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:
• Студентите да имат елементарни познания и умения по рисуване: етюди, портрети, пейзажи, карикатура, шарж и бързи скици.
• Студентите да имат интерес и основни познания в областта на литературата, музиката, изобразителното изкуство, киното, театъра и пантомимата.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
№ на занятие Заглавие на темата
1 Идеята – типаж; история
2 Идеята – литературно произведени; случка от живота;
3 Идеята – музика.
4 Първи ескизи и скици от филма.
5 Разработване на типажа.
6 Разработване на декора.
7 Груб сториборд.
8 Сториборд.
9 Лейаут.
10 Музиката и словото преди анимацията или обратното?
11 Роля на словото.
12 Роля на музиката.
13 Последващи етапи в правенето на филма – общи и различни характеристики при различните технологии.
14 Среща с действащи професионалисти.
15 Среща с действащи професионалисти, примери от практиката в студио и др.
Литература по темите:
На английски език
1. Brian Lemay – “ Designing Cartoon Characters for Animation”
2. Tony White – “ The Animator's Workbook: Step-By-Step Techniques of Drawn Animation”
3. Richard Williams – “The Animator’s Survival Kit”
4. Frank Thomas and Ollie Johnston – “The Illusion of Life”
5. Leonard Maltin -‘Of Mice and Magic”
6. Harold Whitaker and John Halas – “Timing for Animation”
7. Shamus Culhane –” Animation from Script to Screen”
8. Ted Sennett – “The Art of Hanna-Barbera”
9. Chuck Jones – “Chuck Amuck”
10. Roger Noake –” Animation”
11. Kit Laybourne – “The Animation Book”
12. Gene Deitch – “How to Succeed in Animation”
13.Frank Thompson –“ Tim Burton”s ‘Nightmares Before Christmas’
На френски език
• Jackie Bretaudeau – “Le Layout”
• Bernard Deyries –“Le Storyboard d’Animation de Series”
На руски език
• Иван Иванов-Вано –„Кадр за кадром”
• „Мастера советской мультипликации” –сборник статей
• Юрий Норштейн -„Снег на траве”
На сърбо-хърватски език
• Боривой Довникович - ‘Skola Crtamog Filma”
На български език
• Красимира Герчева –„Естетика на анимационния филм”
• Надежда Маринчевска –„Квадрати на въображението”
• Надежда Маринчевска – „ Българско анимационно кино 1915-1995г.”
• Тодор Андрейков –„Комичното на екрана”
• Тодор Андрейков- „В света на киното”
• Шандор Фейа-„За анимацията въобще”
• Сергей Есенин –„Вълшебниците на екрана”
• Илия Бешков-„Слово и образ”
• Джани Родари –„Граматика на въображението”
• Петър Чуховски – „Рисунката”
• Петър Чуховски – „ Конструктивна перспектива”
• Д-р Кр. Чоканов – „ Пластична анатомия”
Средства за оценяване:
ПРАКТИЧЕСКА ЗАДАЧА 50%
ПОРТФОЛИО 50%