SCTM121 Самостоятелна работа: Иновации и инвестиции в сигурността
Анотация:
Курсът “Самостоятелна работа: Иновации и инвестиции в сигурността” включва форми за самостоятелна подготовка на студентите. Целта на курса е създаване на условия за разширяване и задълбочаване на знанията на обучаемите и изграждане на способности за самостоятелна търсене и обработване на информация, разработване на реферат и решаване на практическа задача по въпроси, свързани с иновациите и инвестициите в сигурността.
В рамките на курса студентите разработват реферат и решават практическа задача по теми и със съдържание, съгласувани с преподавателя и насочени към изследване на актуални въпроси (проблеми) на практиката, имащи отношение към тематиката на курса. Рефератът и задачата се представят в електронен вид и са защитават пред преподавателя. Провеждат се on-line консултации при непосредствен контакт в Интернет между обучаеми и преподавател. Оценката от курса се формира на базата на оценките от реферат и практическата задача.
Преподавател(и):
проф. Венелин Георгиев д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• да дефинират същностните характеристики и специфичните особености на мениджмънта на иновациите и инвестициите в сигурността и отбраната;
• основните практически концепции и методи за управление на иновационни проекти и на свързаните с тях инвестиции.
2) могат:
• да генерират концептуални модели на процеси, свързани с формиране и изпълнение на иновационна и инвестиционна политика в организации от сектора за сигурност и отбрана;
• да прилагат на практика аналитични методи за мениджмънт на иновациите и инвестициите в сигурността и отбраната.
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:
• свързани с базовите определения за иновации, иновационен процес и мениджмънт на иновациите
• включващи основните понятия, свързани с инвестициите и тяхното управление
• за прилагане на аналитични методи за сравняване и избор на иновационни и инвестиционни проекти
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Самостоятелна работа
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
1. Изграждане и прилагане на концептуален модел на иновационен процес в организациите. Сравнителен анализ на силните и слаби страни на инструментите за трансфер на технологии.
2. Сравнителен анализ на концепциите за мениджмънт на иновациите и тяхната практическа приложимост. Концептуален модел на иновационна стратегия на организацията.
3. Разработване на концептуален модел на процеса за управление на иновационните проекти в организациите. Интегриране на модела в общия управленски модел на орагнизацията.
4. Изграждане на концептуален модел за идентифициране и управление на компетенциите на организациите. Практическо приложение на системите за управление на знанията в публичните и частни организации.
5. Практическа приложимост в инвестиционния анализ на концепцията за нетната настояща стойност. Норма на възвръщаемост и риск като задължителни критерии при оценка на инвестиционни решения. Особености на инвестициите в публичния сектор.
6. Изграждане на модел за оценяване на инвестиционни проекти и решения, включващ основни компоненти, методи и практики за икономическа оценка.
7. Приложение на методите за анализ и оценка на инвестиционния риск. Интегриране на риска в оценката на инвестиционен проект – примери и задачи.
Литература по темите:
1. Георгиев В. Иновации и инвестиции. София, Авангард, 2010 г.
2. Георгиев И., Цв. Цветков. Мениджмънт на фирмените иновации и инвестиции. София, Университетско издателство „Стопанство”, 1997 г.
3. Георгиев В. Иновации. София, Авангард Прима, 2010 г.
4. Цветков. Цв. Иновации и инвестиции. София, Университетско издателство „Стопанство”, 2004 г.
5. Георгиев И. Основи на инвестирането. София, 1996 г.
6. Матеев М. Инвестиции в публичния сектор. София, ИПАЕИ, 2003 г.
Средства за оценяване:
ПРОЦЕНТНО УЧАСТИЕ НА ФОРМИ ЗА ОЦЕНЯВАНЕ ПРИ ФОРМИРАНЕ НА КРАЙНА ОЦЕНКА
ФОРМИ НА ОЦЕНЯВАНЕ ТЕКУЩ КОНТРОЛ КОМБИНИРАНО ОЦЕНЯВАНЕ ФИНАЛЕН ИЗПИТ
ТЕСТ
ПИСМЕНИ ЗАДАЧИ
ПРАКТИЧЕСКА ЗАДАЧА 50 % 50 % 50 %
ПОРТФОЛИО
УСТЕН ИЗПИТ
ДИСКУСИЯ
РЕФЕРАТ 50 % 50 % 50 %
ДОПЪЛНИТЕЛНИ УСЛОВИЯ ПРИ ФОРМИРАНЕ НА КРАЙНАТА ОЦЕНКА:
Оценяването е с ДА или НЕ.
Формира се от две оценки, получени от:
- реферат – разработен по предварително зададени теми
- практическа задача – по задание на преподавателя