CSTM900 Проектиране и реализация на WEB приложения
Анотация:
Целта на курса е да даде на студентите познания по изработката на Web сайтове, използвайки директно езика HTML и/или визуалния редактор Macromedia Dreamweaver. Да ги запознае със системи за управление на съдържанието и да представи инсталирането, конфигурирането и работа с Joomla CMS.
Преподавател(и):
гл. ас. Йоана Минкова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• Основните принципи на съвременният уеб дизайн и на организиране на съдържанието и структурата на един сайт.
• Работата на системи за управление на съдържанието
• Връзки между Joomla, PHP HTML и CSS
2) могат:
• да проектират и създават уеб сайтове, включващи анимации, текст, графичен, аудио и видео материал; да създават динамични контроли, прилагайки различни програмни подходи.
Предварителни изисквания:
Познания и практическа работа с графична операционна система Windows. Добро познаване на различни видове браузъри. Основни познания по програмиране.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Въведение в Dreamweaver. Основни етикети в HTML
Управление на уеб сайт. Синхронизация
Използване на шаблони. Вграждане на изображения, видео, анимации
Използване на таблици и формуляри.CGI и динамични скриптове.CSS стилове.
Основи на Javascript, поведения, компоненти Spry Ajax
Тест
Въведение в средата за администриране на Joomla CMS
Конфигуриране на локална среда за интеграция Joomla/Dreamweaver.
Процес на интеграция и приложена концепция CSS
Шаблони и стилове в Joomla
Основи на PHP и приложение в интегрирането на динамичен уеб сайт
Връзки между Joomla, PHP HTML и CSS
Инсталиране, конфигуриране и интегриране на собствен уеб сайт в Joomla. Публикуване.
Тест
Литература по темите:
1. Доц. д-р инж. Алдениз Рашидов.HTML, XHTML & CSS
2. Анди Гутманс, Стиг Баккен, Дерик Ританс. РНР 5 – Професионално програмиране
3. B.M. Harwani. Foundation Joomla!
Средства за оценяване:
Тест - 50%
Проект - 50%