CSTM263 Самостоятелна работа: Обработка на растерни фотореалистични изображения

Анотация:

Целта на дисциплината e усвояване на фундаментални знания за използване на растерните графични системи за създаване и обработка н а висококачествени цифрови изображения.

Разглеждат се основните принципи и изисквания при сканиране на изображения и последващата им обработка за прецизиране на цветовият баланс, контрастност и отчетливост на изображението. Специално внимание е отделено на цветовите модели използвани за визуализация върху екран или за отпечатване, а също така и при подготвяне на изображението за прехвърляне в графична система за векторна графика или в програма за предпечатна подготовка. Дефинирани са изискванията при цветоотделяне на материали за отпечатване и настройката на съответните параметри. B резултат специалистите придобиват основни умения и навици да използват софтуерните средства и съответната хардуерна периферия за обработка на графика в различни области на материалната и духовна сфера: образование и култура, реклама и маркетинг, забавление и др.

прочети още
Мултимедия и компютърна анимация

Преподавател(и):

доц. Панчо Томов  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

• основните принципи и изисквания при сканиране на изображения и последващата им обработка за прецизиране на цветовият баланс, контрастност и отчетливост на изображението.

• цветовите модели използвани за визуализация върху екран или за отпечатване, а също така и при подготвяне на изображението за прехвърляне в графична система за векторна графика или в програма за предпечатна подготовка.

• принципите за при цветоотделяне на материали за отпечатване и настройката на съответните параметри

2) могат:

• да използват софтуерните средства и съответната хардуерна периферия за обработка на графика в различни области на материалната и духовна сфера: образование и култура, реклама и маркетинг, забавление и др.

• да създадат краен продукт (илюстрация на Photo Shop) по разработен работен план, представящ зададената тема.


Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:

• Добро познаване на операционната система

• Добро познаване на растерни графични системи



Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Самостоятелна работа

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

Теми, за разработване на проект:

1. Разработване на елементи за създаване на помощни учебни материали:

1.1. Разработване на комплект бутони за мултимедийни приложения

1.2. Разработване на комплект графики за онагледяване на група филтри.

1.3. Разработване на комплект пиктограми

2. Разработване и изпълнение на графичен дизайн на корици:

2.1. Корица на детска книжка

2.2. Корица за светско списание

2.3. Лицева страна на конферантна папка

3. Разработване и изпълнение на графичен дизайн на опаковки:

3.1. Кутия бонбони

3.2. Етикет на бутилка вино

3.3. Етикети за бирена бутилка

3.4. Кутия за бутилка вино

3.5. Опаковка за козметична серия

4. Разработване и изпълнение на поздравителни картички:

4.1. Колекция коледни картички

4.2. Колекция картички за рожден ден

4.3. Колекция хумористични картички

5. Разработване и изпълнение на графичен дизайн на плакати:

5.1. Плакат за филм

5.2. Плакат за промоция на рок група

5.3. Плакат на художествена галерия

6. Разработване и изпълнение на графичен дизайн на рекламни материали:

6.1. Реклама на хардуерна и софтуерна фирма

6.2. Реклама върху автобус

6.3. Рекламен календар

7. Разработване и изпълнение на рекламни материали за заведения:

7.1. Колекция подложки за бира

7.2. Подложки за чинии в пицария

7.3. Папка и страници за меню

8. Разработване на дизайн на предварителни проекти:

8.1. Оптичен тюнинг на автомобил

8.2. Разработване на кукерска маска

9. Разработване и изпълнение на графичен дизайн на рекламни дипляни:

9.1. Рекламни дипляни на анимационно студио

9.2. Рекламни дипляни на туристическа агенция

9.3. Рекламни дипляни на рекламна фирма

9.4. Рекламни дипляни на фирма за технически прегледи на превозни средства

10. Разработване на дизайн на спортни пособия:

10.1. Дизайн на спортна фанелка

10.2. Декоративни елементи върху скейтборд

10.3. Декоративни елементи върху спортен автомобил

11. Разработване на графични елементи за WEB дизайн:

11.1. Разработване на навигационни елементи

11.2. Разработване на цялостен вид на WEB site

11.3. Разработване на серия фонови елементи