POLM029 Проект: Анализи в политическия маркетинг
Анотация:
Курсът цели по-дълбоко навлизане на студентите в една от основните части на стратегическия политически маркетинг – извършване на поредица от анализи
Преподавател(и):
доц. Добрин Канев д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
основните видове анализи, необходими за подготовка на успешна маркетингова кампания в политиката
2) могат:
да извършват самостоятелно анализи на политическия пазар и на политическата конкуренция
Предварителни изисквания:
• Курсът е свързан с аудиторния POLM255
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Проект
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Темите за курсови проекти се определят текущо с оглед на актуалната ситуация при провеждане на курса.
Те са свързани с програмата на аудиторния курс POLM255 и попадат в областта на аналитичната дейност, свързана с провеждане на успешни политически кампании.
Примерни теми:
1. Анализ на макросредата
2. Анализ на политическите фактори
3. Анализ на избирателите
4. Анализ на конкуренцията
Литература по темите:
Буруджиева, Т., Канева, Л., Политически маркетинг. Теория и практика, София 2007
Канев, Добрин (съст.), Учебник по политически мениджмънт 1: Политически анализи и организационни практики. София 2012
Канев, Добрин (съст.), Учебник по политически мениджмънт 2: Политическа комуникация и предизборни кампании, София 2012
Канев, Д. (съст.) Мениджмънт и комуникация в политиката, София 2006
Байков, Б., Фокусът на политическия маркетинг, Унив. изд. „Св. Св. Кирил и Методий”, Велико Търново, 2006
Канев, Д. (съст.) Политически мениджмънт, София 2000
Ралева, Н., Канева, Л., Политически маркетинг: въведение в проблематиката, сп. Политически изследвания, бр. 2, 1993.
Кушовска, Л., Предизвикателството на политическия маркетинг, сп. Социологически проблеми, бр. 1, 1993.
Бонгран, М. , Политическият маркетинг, София, 1991.
Шумпетер, Й. Капитлизъм, социализъм, демокрация (откъс), сп. Политически изследвания, 1996, кн.1
Ферел, П., Маркетинг - концепции и стратегии, София, 1994.
Ангел, А., Основи на мениджмънта, София, 2000.
Благоев, В. Маркетинг. София 2000
Рийс, А., Траут, Д., Неизменните 22 закона на маркетинга, София, 2000.
Сегела, Ж., Холивуд пере най-добре. Азбука на рекламата в бизнеса и политиката, София, без година
Ферел, П., Маркетинг - концепции и стратегии, София, 1994.
Downs, A. An Economic Theory of Democracy, New York 1957
Средства за оценяване:
Писмена работа: 50%
Анализ: 50%