CASM014 Анимация за напреднали I част
Анотация:
Курсът е предназначен за студенти, които са по-напреднали и с по-задълбочен интерес към анимацията като изкуство.Курсът има и теоретична насоченост - да изследва богатите възможности на анимацията като изкуства; както и практическа -да помогне на студентите да изберат най-подходящата за дипломния им проект анимационна технология и в процеса на реализирането му да го овладеят максимално.Третата важна цел на курса е да окуражи студентите да експериментират с необятните средства на анимацията.
Преподавател(и):
преп. Красимир Иванов
Описание на курса:
Компетенции:
Знаят:
1. Студентите ще имат по-задълбочени познания по анимация, надграждайки върху основните й характеристики.
2. Ще имат необходимите знания в областта на традиционната анимация, които ще им позволят свободата да избират анимационна техника не заради страх от трудоемкост и други външни причини, а защото смятат, че тя е най-подходяща за конкретната драматургия.
3. Студентите ще придобият необходимите знания, за да могат да експериментират и да търсят нови средства в широката палитра на анимационни техники.
3. Могат да разработват собствени проекти за филми, както и да работят като дизайнери, аниматори и режисьори в по-големи филмови или телевизионни продукции и студия.
Предварителни изисквания:
Да са завършили успешно бакалавърската програма "Анимационно кино" с анимационен дипломен филм и да имат дипломен проект за магистърската програма.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
1.Разликата между пълна и ограничена анимация. – 2 часа.
2.Кратка история на „Юнайтед Продакшънз ъв Америка” като опозиция на Дисни стила, влиянието им върху развитието на световната анимация и в частност – на телевизионната анимация. – 2 часа.
3.Практически упражнения по анимация в стил "Попай морякът"– 2 часа.
4. Практически упражнения по анимация в стил "Дисни" – 2 часа.
5. Практически упражнения по анимация в стила на „ЮПи Ей” – 2 часа.
6. Анимиране на 20 секундна шапка за телевизионен сериал – 2 часа.
7. Анимацията и ренесансовата рисунка. Етюд: анимиране на образ от известен ренесансов художник. – 4 часа.
8. Етюд: анимиране на бързо направени скици от натура. Анализиране разликите на този тип анимация от стила Дисни. – 2 часа.
9. Етюд: анимиране на наблюдавана случка по памет. – 2 часа.
10. Етюд: анимиране на емоционално състояние без много движение и действие - 2 ч.
11.Етюд: анимиране на наситено с динамика действие - 2 ч.
12. Експерименти с темпоритъма и значението му за изграждането на пълнокръвен художествен образ. – 2 часа.
13. Системата на Лабан и как я ползват някои анимационни студии в обучението на аниматорите си. – 2 часа.
14. Езикът на жестовете, пресъздаден в различни анимационни стилистики. – 2ч.
15. Упражнение в анимирана артикулация и синхронизация на говора.– 2ч.
Литература по темите:
ІІІ. Библиография по темите:
• На английски език, непреведена
1. Brian Lemay – “ Designing Cartoon Characters for Animation”
2. Tony White – “ The Animator's Workbook: Step-By-Step Techniques of Drawn Animation”
3. Richard Williams – “The Animator’s Survival Kit”
4. Frank Thomas and Ollie Johnston – “The Illusion of Life”
5. Leonard Maltin -‘Of Mice and Magic”
6. Harold Whitaker and John Halas – “Timing for Animation”
7. Shamus Culhane –” Animation from Script to Screen”
8. Ted Sennett – “The Art of Hanna-Barbera”
9. Chuck Jones – “Chuck Amuck”
10. Roger Noake –” Animation”
11. Kit Laybourne – “The Animation Book”
12. Gene Deitch – “How to Succeed in Animation”
13. Frank Thompson – Tim Burton’s “The Night Before Christmas”
14. Edward Muybridge – “The Human Figure in Motion”
15. Edward Muybridge – “Animals in Motion”
16. Ken Hultgren – “Тhe Art of Animal Drawing”
17. Gottfried Bammes –„The Artist’s Guide to Human Anatomy”
18. Gottfried Bammes – „The Artist’s Guide to Animal Anatomy”
19. Don Bluth –The Art of Storyboarding
20. Mark Byrne – The Art of Layouts and Storyboarding
• На френски език
• Jackie Bretaudeau – “Le Layout”
• Bernard Deyries –“Le Storyboard d’Animation de Series”
На руски език
• Иван Иванов-Вано –„Кадр за кадром”
• „Мастера советской мультипликации” –сборник статей
• Юрий Норштейн -„Снег на траве”
На сърбо-хърватски език
• Боривой Довникович - ‘Skola Crtamog Filma”
На български език
• Красимира Герчева –„Естетика на анимационния филм”
• Надежда Маринчевска –„Квадрати на въображението”
• Надежда Маринчевска – „ Българско анимационно кино 1915-1995г.”
• Тодор Андрейков –„Комичното на екрана”
• Тодор Андрейков –„В света на киното”
• Шандор Фейа - „За анимацията въобще”
• Сергей Есенин –„Вълшебниците на екрана”
• Джани Родари – „Граматика на фантазията”
• Илия Бешков – „Слово и образ”
• Петър Чуховски – „Рисунката”
• Петър Чуховски – „ Конструктивна перспектива”
• Д-р Кр. Чоканов – „ Пластична анатомия”
• Статии и студии от периодичния печат, посветени на анимационното кино
Средства за оценяване:
5. Форми на проверка и оценка на компетенциите /с процентно разпределение на всяка от формите в крайната оценка/.
Текущи оценки: Изпит:
ТЕСТОВЕ ...25………. % Писмен изпит: 10%
КОНФЕРАНС ……25….... % Устен изпит: 10%
Задачи по курсовата работа.…50……... % Курсова работа: 80%
6. Дата на провеждане на текущия контрол. Всяка пета седмица.
7. Допълнителни обяснения за изпитните материали и критериите за оценяване.
Теоретичните лекции по всички теми ще бъдат задължително придружени с практически упражнения – домашни работи и аудиторни упражнения. Освен текущите упражнения и домашни работи, студентите ще показват анимацията(традиционна) по собствените си курсови и дипломни работи. В рамките на двата семестъра студентите ще имат и по два теста за правене(със стандартната технологическа записка) на сториборд и лейаут.
Критериите при оценяването на курсовата работа са:
•Яснота и сила на идеята и визуалната концепция
•Добър темпоритъм
•Доколко стилът, естетиката и анимационното движение са съобразени с драматургичния материал
• Изграждането на пълнокръвен художествен образ със средствата на анимацията.