CASM641 Майсторски клас на проф. Георги Дюлгеров I част

Анотация:

За студенти по кинорежисура. Могат да го посещават и студенти от специалности, имащи отношение към кино процеса.: оператори, художници, актьори, композитори.

Студентите ще получат една теоретична подготовка за спецификата на подготвянето и заснимането на 5 минутен игрален филм. Те ще придобият и практически умения за подготовка на късометражен игрален проект, за работа с камерата, с актьорите, с екип от художник, оператор и (желателно) звукорежисьор и композитор.

прочети още
Филмово и телевизионно изкуство

Преподавател(и):

проф. Георги Дюлгеров  

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

• ……Как се подготвя заснема, монтира, озвучава и довежда до финален показ един късометражен игрален филм.

2) могат:

• ……Да направят режисьорска адаптация на литературен текст, пригоден за 5 минутен игрален филм; да създадат в екип с оператор и художник режисьорска книга; да подберат актьори и да работят с тях пред камера; да заснемат, монтират, озвучат и мишват своя игрален филм; да го разпространят и покажат.
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения по базовите понятия на кинорежисурата – сценарий, снимки, монтаж.

Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

Основни понятия в игралния късометражен филм: случка (събитие), персонаж и неговото развитие, финален обрат. Прожекции и анализ на късометражни игрални филми, отличени на наши и международни фестивали. – 10 часа

2. Работа по адаптиране на литературен текст. Основни познания при изготвянето на режисьорската книга – 10 часа

3. Създаване на режисьорска книга в екип с оператор и художник – 10 часа

4. Подготовка на 5 минутен игрален филм за неговото заснемане – актьорски проби, проби на места за снимки, ескизи за додекоряване, обсъждане на изобразителната концепция на проекта – 20 часа

5. Пост-продукционна работа по филма – монтаж, озвучаване, запис на музика и подлагането й, цветови корекции и мишунг – 10 часа

Литература по темите:

Федерико Фелини, Шарлот Чандлър – “Аз, Фелини”, издателство “Хемус”, 1997

2. Ингмар Бергман – “Латерна магика”, издателство “Хемус”, 1996

3. Федерико Фелини – “Да направиш филм”, издателство “Наука и изкуство”, 1986

4. Федерико Феллини – Статьи, Интервью, Рецензии, Воспоминания – издательство “Искусство”, Москва, 1966

5. Луис Бунюел – “Моят последен дъх”, издателство “Народна култура”, София, 1985

6. Вим Вендерс – “Логиката на образите”, ИК “Колибри”, библиотека “Амаркорд”

7. Педро Алмодовар – “Киното на желанията”, разговори с Фредерик Строс, ИК “Колибри”, библиотека “Амаркорд”

8. Андрей Кончаловски, Александър Липков – “Долни истини” и “Извисяваща лъжа”, ИК “Колибри”, библиотека “Амаркорд”

9. Мартин Скорсезе – “Моите удоволствия на киноман”, ИК “Колибри”, библиотека “Амаркорд”

10. Уди Алън – “Аз пиша чрез филми”, разговори със Стиг Бьоркман, ИК “Колибри”, библиотека “Амаркорд”

11. Райнер Вернер Фасбиндер – “Анархия на фантазията”, текстове и интервюта, ИК “Колибри”, библиотека “Амаркорд”

12. Акира Куросава – “Нещо като автобиография или потта на жабата”, издателство “Наука и изкуство”, 1989

13. Хичкок & Трюфо, ИК “Колибри”, библиотека “Амаркорд”

14. Анджей Вайда „Киното и останалият свят. Двоен Поглед”, ИК “Колибри”, библиотека “Амаркорд”

15. Куентин Тарантино, „Аз харесвам насилието в киното”, ИК “Колибри”, библиотека “Амаркорд”

16. Кшищоф Зануси, „Време да се мре”, ИК “Колибри”, библиотека “Амаркорд”

17. Били Уайлдър, „Аз не правя кино. Аз правя филми”, ИК “Колибри”, библиотека “Амаркорд”

18. Жан-Клод Кариер, „Невидимият филм”, ИК “Колибри”, библиотека “Амаркорд”

19. Стивън Спилбърг, „Киното е моят порок”, ИК “Колибри”, библиотека “Амаркорд”

Средства за оценяване:

Дискусия

Практически изпит