MBAM056D Проект: Стратегическо прогнозиране и планиране в маркетинга

Анотация:

Целта на курса е да запознае студентите с процесите на стратегическо планиране и прогнозиране на маркетинговата дейност на бизнес организация - като стратегически маркетингов процес, който превежда маркетинговата стратегия в маркетингов план.

Учебното съдържание разглежда методиката на стратегическо маркетингово планиране, както и стратегическо прогнозиране за маркетингови цели. Предвид стратегическата маркетингова ориентация на организацията са представени анализи на влиянието и неопределеността на средата и на обслужвания пазар. Включени са подходи за диагностициране на състоянието на маркетинговата дейност, целеполагане по стратегическа карта, внедряване на маркетинг стратегия посредством Балансирана система от показатели за ефективност. Централен за съдържанието на курса проблем е съставянето на стратегически маркетингов план с акцент върху процеса на прогнозиране на продажбите.

Курсът е съществен за програма "Маркетинг мениджмънт", тъй като очертава мястото и важността на маркетинговата дейност за организацията в контекста на цялостното управление на бизнеса. Изучаването на "Стратегическо планиране и прогнозиране в маркетинга" осигурява необходимата теоретико-методическа основа за разработване на специализирани маркетингови планове.

прочети още
Маркетинг мениджмънт ДО

Преподавател(и):

доц. Ваня Сланчева-Банева  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

" да разработват стратегически маркетингов план на бизнес организация според процесите на стратегическото планиране и прогнозиране

" да формулират маркетингова стратегия, която превеждат в маркетингов план;

2) могат:

" да прилагат техники за анализ на неопределеност на средата, както и да работят с инструменти за стратегически маркетингов анализ;

" да разработват стратегическа прогноза за продажби;

" да структурират по основни елементи маркетингов план на организация и да извършват базисен контрол върху изпълнението му.


Предварителни изисквания:


Форми на провеждане:
Дистанционен

Учебни форми:
Проект

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

№ на занятие Заглавие на темата

1 Анализ на стратегическата неопределеност на средата: анализ на въздействието, анализ чрез сценарии. Движещи сили на средата. Конкурентни сили на пазара

2 Разработване и управление на маркетингова стратегия чрез Балансираната система от показатели.

3 Съставяне на стратегически маркетингов план. Целеполагане и задаване на Ключови оперативни индикатори (KPIs).

4 Съставяне на Маркетингов план за реализация на избран продукт или услуга.

Литература по темите:

Славова, И., Бизнес, стратегии, планове, бюджети. СИЕЛА, С., 2011 г.

McDonald, M. and P. Mouncey, Marketing Accountability: A new metrics model to measure marketing effectiveness. Kogan Page. 2009.

McDonald, M., Malcolm McDonald on Marketing planning: Understanding marketing plans and strategy. Kogan Page, 2007

Средства за оценяване:

ФОРМИ НА ОЦЕНЯВАНЕ ТЕКУЩ КОНТРОЛ

ПРАКТИЧЕСКА ЗАДАЧА 100%