MBAM050D Управление на взаимоотношенията в маркетинга

Анотация:

В рамките на курса "Управление на взаимоотношенията в маркетинга" се разглежда взаимовръзката между компаниите и техните маркетингови посредници. Изследват се както връзките между отделните звена на маркетинга вътре в компанията, така и взаимоотношенията с външни изпълнители и доставчици.

Обект на изследване са редица ситуации от практиката като работа с подизпълнители, възникване на конфликти, недоволни клиенти, приоритизиране на клиенти и т.н.

прочети още
Маркетинг мениджмънт ДО

Преподавател(и):

доц. Кристиян Постаджиян  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят

" Основни термини в областта на маркетинга

" Взаимодействието между отделните елементите на маркетинговия микс

" Основните участници в индустрията "Маркетинг"

2) могат

" Да управляват успешно взаимоотношенията в маркетинга

" Да разбират правилно ролята на всяко едно звено в маркетинга


Предварителни изисквания:


Форми на провеждане:
Дистанционен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

№ на занятие Заглавие на темата

1 Организация на маркетинговата дейност.

2 Работа с външни звена.

3 Вътрешна структура и комуникации.

4 Клиентите като основен участник в маркетинговия процес. Представата за "Клиента". Типове клиенти.

5 Опознаване на клиента. Събиране на информация. Източници на информация.

6 Избор на рекламна агенция от страна на клиента. Работа с други външни звена. Работа на клиент с повече от 1 агенция - кога и защо това се случва.

7 Брифиране.

8 Подготвяне на оферти и презентации. Аргументация.

9 Проследяване и контрол на реализацията на маркетинговите дейности. Времеви график.

10 Бюджетиране. Администрация.

11 Приоритизиране на клиенти. Ключови клиенти. Неприоритетни клиенти.

12 Възникване на конфликти. Разрешаване на конфликти.

13 Взаимодействие с дистрибутори.

14 Казуси

15 Тест

Литература по темите:

1. Прайснер, А., "Мениджмънт на клиентите". Какво очакват клиентите от вас? Как да го изпълните?, Еастра, 2011

2. Зийман, С., Краят на маркетинга, какъвто го познаваме, Locus 2007

3. Зийман, С., Краят на рекламата, каквато я познаваме, Locus 2007

4. Маркетинг 101, Университетът Тръмп, Locus

5. Брандинг 101, Университетът Тръмп, Locus

6. Новите правила в маркетинга и в ПР, Дейвид Миърман Скот, ROI Communication

7. Бъди различен или умри, Джак Траут, Стив Ривкин, Кръгозор

8. Защо купуваме, Пако Ъндърхил, Locus

9. ПР през XXI век: Пътеводител за специалисти по маркетинг, Томас Л.Харис; Патрисия Т.Уолън, ROI Communication

10. Какво искат жените / What Women Want (филм), с участието на Мел Гибсън (2000 г.)

11. Сироп / Syrup (филм) (2013 г.)

12. Момчетата от Медисън Авеню (филм) / Mad Men (сериал)

Средства за оценяване:

ФОРМИ НА ОЦЕНЯВАНЕ ТЕКУЩ КОНТРОЛ

ТЕСТ 60%

КАЗУС 40%