ARCM437 Проект: Индустриални сгради и комплекси ІІ част
Анотация:
АНОТАЦИЯ И ЦЕЛИ НА КУРСА:
Курсът обхваща цялостно проектиране (под ръководство на преподавателя) на индустриално предприятие, като се решават ситуационно-градоустройствени, функционално-технологични, технико-икономически и спциално-хуманни (включително архитектурно-естетически) проблеми
Образователната цел на курса е да създаде практически умения за проектиране на индустриални предприятия и други обекти като единна функионално-пространствена система, ситуирана в дадена околна среда.
Преподавател(и):
доц. Анна Аврамова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• Да обвързват композиционното решение на сградата от една страна с функционално-хнологичните и от друга – с градоустройствените изисквания
• Да изследват архитектурните проблеми на екологията и работната среда
2) могат:
• Да се справят самостоятелно със сложна архитектурна проектантска задача.
Предварителни изисквания:
Необходимо е студентите да са завършили лекционния курс ARCM037 (Индустриални сгради и комплекси І част) - да имат знания и/или умения:
за са същността и характерните особености на промишлената архитектура, за основните групи изисквания при проектиране и изграждане на индустриални предприятия
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Проект
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
1. Анализ на функцията и технологията
2. Изготвяне на функционално-технологична схема – в мащаб
3. Анализ на градоустройствената среда
4. Проектиране на генерален план – обемни проучвания
5. Подробно функционално решение
6. Обемно-планировъчно решение – във варианти
7. Конструктивни схеми
8. Вариантни проучвания за фасадите на избрания вариант
9. Избор на вариант и окончателен проект
10. Решаване на специфични проблеми на работната среда
Литература по темите:
1. Нойферт,Е. Архитектурно проектиране. София. Софт Прес 2008
2. Henn, W. Industriebau. – internationale Beispiele. Munchen
Средства за оценяване:
Проектът ще се разработва на етапи, като през време на семестъра ще се правят обсъждания с текуща оценка на отделните етапи.