CSTB604 Лабораторни занятия по синтез на реалистични изображения
Анотация:
Задача на курса е изучаването на методите за създаване и редактиране на обекти със сложна геометрична форма и йерархична структура и овладяването на принципите за визуализацията им с компютър. Дават се необходимите сведения за основните видове геометрични модели, както и за класове алгоритми, използвани при създаването и обработването им.
Обсъждат се особеностите при моделирането и визуализацията на сложни обекти от различни приложни области. По време на практическите занятия се формират знания и умения за моделиране и визуализиране на сложни геометрични обекти с използване на съвременни програмни продукти (3D Studio Max) при решаване на конкретни задачи. В предвидения в курса проект се осъществява детайлна разработка на зададена от преподавателя тема и нейното представяне в текстова и визуална форма. Крайният резултат представлява завършен продукт със съответната документация.
Преподавател(и):
проф. Стоян Малешков д-р
Виргиния Димитрова
гл. ас. Десислава Георгиева д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
- Знаят основните принципи и методи за създаване на реалистични изображения
с помощта на компютър;
- Могат дa използват технологиите на компютърната графика за създаване,
редактиране и реалистична визуализация на сложни модели с плавни
повърхнини.
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:
- Умения за работа в среда на Windows
- Основни познания по компютърна графика
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лабораторно упражнение
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
1.Въведение в 3D Studio Max. Основни понятия. Организация и архитектура.
2.Организация на потребителския интерфейс. Работа с основните менюта и командни панели.
3.Създаване на геометрични модели. Видове примитиви и операции.
4.Методи за редактиране на геометрични модели
5.Създаване и манипулиране на източници на светлина
6.Създаване и управление на камери.
7.Създаване и редактиране на материали
8.Методи за визуализация на сцени.
Литература по темите:
Основна:
1. Hearn, D., M. Baker. Computer Graphics - C version, Second Edition, Prentice-Hall, 1997.
2. Foley, J., A. van Dam, S. Feiner and J. Hughes. Computer Graphics - Principle and Practice, Second Edition, Addison Wesley, 1990.
3. Кет, У., А. Бикало, К. Мъри. Mastering 3DS Max 5, Изд. СофтПрес, София, 2003.
Допълнителна:
1. Farlin, G. Curves and Surfaces for Computer Aided Geometric Design, Academic Press, 1990.
2. Rogers, D. Mathematical Elements for Computer Graphics, Second Edition, McGraw-Hill 1990.
3. Glassner, A. (Ed.) An Introduction to Ray Tracing, Academic Press, 1989
4. Watt, A. Fundamentals of Three-Dimensional Computer Graphics, Addison-Wesley, 1989.
5. Pokorney, C., C. Gerald. Computer Graphics: the Principles behind the Art and Science, Franklin, 1989.
8. Marshall, G. Computer Graphics, Prentice-Hall, 1987.
Средства за оценяване:
Курсов проект.
Документация на курсов проект.
Четири задачи за самостоятелна работа.
Предаване и защита на индивидуалния проект (модели и материали - в електронен формат, документация на проекта съгласно заданието – в електронен формат и на хартия, задачи – в модели и материали - в електронен формат) – по време на лабораторните занятия до края на семестъра.