CSTB624 Класически анимационни техники
Анотация:
Модерните технологии, решения и продукти, известни под названието "Компютърна анимация" наследяват от класическия кинематограф, както изразните средства, (езикът), така и творци и публика с изградени вече пристрастия и вкусове. При все че класическата технология остарява, принципите на класическата анимация са в основата и на най-авангардните продукти. Да се проследи как класическите анимационни техники кореспондират с модерните си двойници , как се чувстват в тази среда е една от задачите на курса.
Анимацията не е само технологични процеси симулиращи движението. Под Анимация разбираме и отделно изкуство с неговите произведения.
Курсът запознава с езикът, спецификата и изразните средства на Анимацията.
Упражненията запознават с най-често срещаните планови стратегии и технологичната организация в производството.
Преподавател(и):
преп. Красимир Иванов
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
- Да планират и организират технологично аниматорският труд.
- Да познават техническата документация използвана в производството на анимационни филми и мултимедия.
- Да познават спецификата и изразните средства на анимацията
2) могат:.
- Да изготвят графичните материали необходими за анимационните продукти
- Анимационен(биомеханичен, ритмичен, психологически и драматургичен) анализ
- Да работят с популярен софтуер за анимация
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:
- Рисуване
- Графичен дизайн
- Перспектива
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Тематичен план на курса
Лекции
" Що е Анимация?
" Психологически, технологични и социални предпоставки за появата на анимацията.
" Основни принципи на анимацията.
" Пространството и времето в анимацията.
" Етапи в производството на Анимационния филм.
" Aнимационен анализ
Упражнения
" Цикли
" Неритмична организация
" Въртене.Въртеливо движение
" Жест
" Двумерна анимация в персонален компютър.Популярен софтуер
Литература по темите:
1. The Animator's Survival Kit: A Manual of Methods, Principles, and Formulas for Classical, Computer, Games, Stop Motion, and Internet Animators - by Richard Williams
2. Cartoon Animation (How to Draw and Paint Series) - by Preston Blair
Средства за оценяване:
ТЕСТОВЕ 10 %
КУРСОВА РАБОТА/ПРОЕКТ 40 %
ДРУГИ: 40 %