NPRN502 Управление на специални събития
Анотация:
Да запознае студентите със съвременните методи и техники за управление на специални събития. Да покаже на студентите различните възможности, които съществуват за постигане комуникационните цели на компанията чрез прецизно управлявани специални събития. Да представи практиката и тенденциите при съвременните методи и техники в маркетинга на специални събития.
Преподавател(и):
проф. Десислава Бошнакова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти
1) знаят
• да организарат, подготвят и реализират на специални събития,
• да ползват утвърдените международни практики, съобразени с България
• да подготвят и управляват бюджети на специалните събития.
2) могат
• да изследват ситуацията преди специалното събитие
• да изготвят план за реализицията на специално събитие
• да координират специално събитие
Предварителни изисквания:
няма
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
1. Въведение в глобалния събитиен мениджмънт и моделина практикуване на глобалния събитиен мениджмънт. ,
2. Разработване и реализиране на план за специални събития - идентифициране нуждите на гостите, управление на околната среда, тематични събития. Съставяне на програма за дейностите около специалното събитие.
3. Управление на човешките ресурси и времето – координация на доброволци, наемане на временни служители. Разработване на политики, процедури и практики.
4. Администрация на финансите – определяне на бюджета, вземане на решение за финансовите цели на събитието, разглеждане на типични бюджети за събития.
5. Лидерство в събитийния мениджмънт – различните стилове на управление, характеристики на хора, успели в професията. Ролята на лидера в управлението на специални събития.
6. Управление на договорите с подизпълнители – предизвикателството от работа в екип, търсене на оферти от подизпълнители и водене на преговори за постигане на изгодна цена.
7. Ролята на кетеринга при специалните събития – координиране на кетеринг услугите. Техники за проверка и избор на най-добрия подизпълнител от областта на кетеринга. Обсъждане на предлаганите услуги у нас.
8. Управление на мястото на събитието – изготвяне на график на производството, управление на аудио, видео и т.н услуги – част 1
9. Управление на мястото на събитието – изготвяне на график на производството, управление на аудио, видео и т.н услуги – част 2
10. Посещение на специално събитие. Анализ на организазцията и комуникациите – изложение, фестивал, панаир.
11. Посещение на специално събитие. Анализ на организазцията и комуникациите – корпоративно събитие.
12. Семинар 1: Анализ на събитийната среда у нас – какви и колко събития се провеждат
13. Семинар 2: Мястото на специалните събития за изграждане имиджа на градовете
14. Семинар 4: Среща с практиката – практици организатори на специални събития
15. Семинар 5: Среща с практиката – практици клиенти на организаторите на специални събития
16. Местата за специални събития у нас – традиционни събития и корпоративни събития. Представяне на големите изложбени и експозиционни центрове у нас. Семинар.
17. Управление на специалните нужди на събитията – закони за хората в неравностойно положение, съобразяване с особените нужди на гостите.
18. Събития за набиране на средства. Ролята на благотворителни събития на българския пазар на специални събития, типове благотворителни събития и характерни черти в комуникациите им.
19. Управление на риска – неотменна част от управлението на събития през 21. век. Основни характеристики и специфика на управленеито на риска.
20. Морал, Закони и етика в събитийния мениджмънт – типични етични проблеми с индустирята, правила за етично поведение, кодекси и професионални стандарти.
21. Закони и финансови правила - подготовка и утвърждаване на договори, лицензии, разрешения и всичко, което закона регламентира от дейността по провеждане на специални събития.
22. Ролята на технологиите в модерния събитиен мениджмънт – преглед на най-използваните технологии и ролята им за постигане целите на специалното събитие.
23. Оценяване на специалните събития – различни методи и практики за оценяване успеха на специалните събития.
24. Семинар 6: Особености при комуникациите на специални събития като фестивали, панаири и изложения – сходство между българската практика и световния опит.
25. Семинар 7: Новите тенденции с сферата на събитийния маректинг и приложението им в българската практика – семинар.
26. Семинар 8: Събития на живо и събития излъчвани – преизвикателства пред практиците
27. Онлайн събития – специфика и начини за управлене
28. Планиране на кариера в сферата на съвременния мениджмънт на специални събития – структура, цели и функции на фирмите за специални събития, различните специалисти в подобни фирми. Компаниите, които наемат фирми за специални събития и взаимоотношенията фирма – клиент. Ролята на професионални организации.
29. Посещение на специално събитие. Анализ на организазцията и комуникациите – изложение, фестивал, панаир.
30. Посещение на специално събитие. Анализ на организазцията и комуникациите – корпоративно събитие.
Литература по темите:
1. Специални събития, д-р Джо Голдблат, РОЙ Комюникейшън, София 2004
2. Годишниците на Департамент “Масови комуникации”.
3. Сброниците от летните школи по ПР, организирани от Департамент “Масови комуникации”.
4. Events Management (Events Management S.) by Glenn Bowdin, Johnny Allen, William O'Toole, Rob Harris, Ian McDonnell.
5. www.ises.org
6. specialevents.com
Средства за оценяване:
1. Тестът със затворени въпроси върху теоретичния материал от курса
2. Участие в семинар с курсова работа