CSTB560 Графика и анимация в среда Animate
Анотация:
В дисциплината се изучава програмния продукт Adobe® Animate®. Това е най-напредналият софтуер за създаване на богати интерактивни съдържания за дигитални, WEB и мобилни платформи. Изучаващите курса усвояват основите на специфичната терминология, обучават се на основните принципи за създаване на векторна графика и анимация. Курсът е с изключителна практическа насоченост. Упражненията позволяват на студентите да приложат директно придобитите познания, a финалният проект обобщава и разширява усвоените знания.
Преподавател(и):
ас. Златка Узунова
Описание на курса:
Компетенции:
1) знаят:
Принципите за работа с векторна и растерна графика;
Технологиите за работа със софтуерни продукти за векторна графика;
Методите за изграждане на анимация;
Основите на специфичната терминология в анимацията.
2) могат:
Да създават векторни графични елементи;
Да използват умело различни сцени, слоеве, филтри, маски и ефекти;
Да използват технологиите на компютърната двумерна анимация за създаване, редактиране и визуализация на комплексни анимационни сцени;
Да работят в екип.
Предварителни изисквания:
Курсът не изисква специална предварителна подготовка.
Желателно е студентите да са запознати с продукт Adobe Illustrator и/или работата с векторни елементи в Adobe Photoshop.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Модул I. Въведение в софтуерния продукт Adobe Animate
Въведение в софтуерния продукт
Въведение в Adobe Animate
Въведение във векторната и растерната графика
Интерфейс
Работа с панели и работно пространство
Настройка на бързи клавиши
Файлови формати
Управление на документи
Навигация в документа
Структура на Animate документ
Настройка на документа
Организация на слоевете
Използване на Guide слоеве
Разглеждане на Timeline
Преглеждане на проект
Въвеждане в специфичната терминология
Манипулиране на кадри и ключови кадри
Вмъкване на външни графични файлове
Навигация в графичната библиотеката
Вмъкване на растерни изображения
Вмъкване на векторни файлове
Модул II. Създаване на графична част
Изграждане на основни форми
Разлика между Object и Merge drawing режим
Селектиране и работа с форми
Използване на инструменти Line и Pencil
Опознаване и използване на инструменти Rectangle и Rectangle Primitive
Опознаване и използване на инструменти Oval и Oval Primitive
Работа с инструмент PolyStar
Манипулиране на обекти с инструмент Free Transform
Усъвършенстване на формите
Рисуване с инструмент Spray Brush
Използване на инструменти Paint Bucket и Ink Bottle
Редакция на обекти с инструмент Eraser
Рисуване с инструмент Brush
Взимане на стойностите за цвят с eyedropper
Използване на панели Color и Swatches
Редактиране на преливки с инструмент Gradient Transform
Използване на модификатор Lock Fill при работа с преливки
Създаване на форми с инструмент Pen и работа с точките от кривата
Работа с текстове
Сравнение между Text Layout Framework (TLF - рамка за текстово оформление) и Classic текст
Създаване на статичен текст
Редактиране и настройки на текстовото поле
Използване на динамични текстове и полета за въвеждане на информация
Модул III. Символи
Въведение за символи и употребата им
Разглеждане на символи от тип Movie Clips
Използване на символи от тип Graphic
Работа със символи от тип Button
Прилагане на тримерни и цветни трансформации върху символите
Модул IV. Ефекти и маски
Методи и режими за смесване на цветовите стойностите на различните обекти
Прилагане на филтри
Използване на маски
Модул V. Инструменти и похвати за създаването на Motion и ShapeTweens
Въведение в Motion Tweens
Създаване на Motion Tweens
Редактиране на Motion Tweens
Използване на Motion Tweens в 3D пространството
Инструменти за работа с Motion Tweens
Техники за изграждане на Motion Tweens
Библиотека от предварително зададени настройки на анимации
Копиране и обръщане на последователността на кадрите
Дървовидна структура на времедиаграмата
Сравнение на свойствата на видовете символи
Onion skinning
Редактиране на множество кадри едновременно
Принцип на работа при Classic Tweens
Създаване на Shape Tweens
Определение за Shape Tweens
Създаване на Shape Tween
Създаване на Shape Hints
Промяна на множество форми едновременно
Създаване на крива за трансформация между ключовите кадри
Поправка на невалидни Tweens
Модул VI. Инверсна кинематика и анимация на персонаж
Въведение в инверсната кинематика (IK)
Определение за права и обратна кинематика
Използване на инструмент Bone
Финни настройки на IK движенията
Интегриране на Ease, Spring, Damping и др.
Превръщане на IK движенията в покадрова анимация
Специфика при анимация на персонаж
Character Rigging
Комбиниране на Motion и Shape Tweens
Анимиране на цикъл ходене и говор
Литература по темите:
Tradigital Animate CC: 12 Principles of Animation in Adobe Animate, Stephen Brooks, CRC Press, 2016
Learn Adobe Animate CC for Interactive Media: Adobe Certified Associate Exam Preparation (Adobe Certified Associate (ACA)), Joseph Labrecque, Rob Schwartz, Peachpit Press, 2016
Adobe Flash Professional CC Classroom in a Book (2014 release) 1st, Russell Chun, Adobe Press, 2014
How to Cheat in Adobe Flash CC: The Art of Design and Animation, Chris Georgenes, Focal Press, 2014
The Animator's Survival Kit: A Manual of Methods, Principles and Formulas for Classical, Computer, Games, Stop Motion and Internet Animators, Richard Williams, FABER & FABER, 2012
https://helpx.adobe.com/animate.html
http://www.digitaltutors.com/
http://www.lynda.com/
Средства за оценяване:
ПРАКТИЧЕСКИ ТЕСТ
ПРАКТИЧЕСКА ЗАДАЧА №1
ПРАКТИЧЕСКА ЗАДАЧА №2