CSTB527 Софтуерни технологии със С#
Анотация:
Целта на курса е запознаване на студентите със средата на MS Visual Studio 2010, принципите на обектно-ориентираното програмиране. На базата на множество примери да се дефинират основните елементи на езика C# - класове, структури, интерфейси, делегати, събития. Да се дадат необходимите познания за проектиране и създаване на компютърни игри на базата на платформата XNA
Преподавател(и):
гл. ас. Мария Георгиева д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• Основните характеристики и особености на програмиране в среда на .Net Framework
• Характеристиките и елементите на езика C#
2) могат:
• Да работят в среда на MS Visual Studio 2010. Да създават, програмират и и проследяват изпълнението на програми, написани на C#. Имат готовност за работа с XNA Game Studio за създаване на компютърни игри.
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения в областта на:
• Информатиката
• Синтеза на приложни алгоритми
• Основните структури в програмирането и информационните технологии
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
.Net Framework – основни понятия и компоненти. Visual Studio 2010 –работна среда. Програма на C#
Основи на езика C#. Пространство на имената. Примитивни типове данни Стойностни и референтни типове данни. Преобразуване на типове
Основни оператори – аритметични, логически и управляващи. Оператори за вход/изход. Просто конзолно приложение
Цикли, оператори за цикли. Масиви – видове : едномерни, многомерни, назъбени; деклариране и инициализация.
Методи. Модификатори за достъп. Формални и фактически (аргументи) параметри. Обмен. Overriding и Overloading
Обекти и класове. Атрибути и поведение на класове – полета данни, свойства, методи, събития. Конструктори
Символни низове. Класове за работа със стрингове. Колекции
Създаване на Windows Form приложение. Работа с контроли. Главно и контекстно меню. MDI приложения. Добавяне на контроли и промяна на свойствата им по време на изпълнение (run time)
Принципи на ООП – наследяване, абстракция, капсулация, полиморфизъм. Шаблони за дизайн
Интерфейси. Множествено наследяване. Вградени интерфейси. Сериализация. – същност и видове.
Делегати и събития. Генериране и обработка на събития
Изключения. Прихващане и обработка на изключения
Вход/Изход в C#. Потоци. Работа с файлове. Диалози за работа с файлове
Рисуване в Windows Form. Класове Graphics, Brush, Pen. Работа с печат и изображения
Работа с бази данни – технология ADO.Net
Литература по темите:
Albahari, J., & Albahari, B. (2012). C# 5.0 in a Nutshell. O’Reilly Media.
Richter, J. (2010). CLR via С#, Third Edition. Microsoft Press.
Skeet, J. (2011). C# in Depth. Manning Publication, Co.
Watson, K., & Nagel, C. (2011). Beginning Visual C# 2010. Wiley Publishing, Inc.
Наков, С., & Колев, В. (2011). Въведение в програмирането на C#. София: Телерик.
Средства за оценяване:
2 теста