CSTB503 Лабораторни занятия по компютърна графика
Анотация:
Задача на курса е изучаването на методите за създаване и редактиране на обекти със сложна геометрична форма и овладяването на принципите за визуализацията им с компютър. Дават се необходимите сведения за основните видове геометрични модели, създаването и обработването им.
По време на практическите занятия се формират знания и умения за моделиране и визуализиране на сложни геометрични обекти с използване на съвременни програмни продукти (ACAD 2000) при решаване на конкретни задачи. В предвидения в курса проект се осъществява детайлна разработка на зададена от преподавателя тема и нейното представяне в текстова и визуална форма. Крайният резултат представлява завършен продукт със съответната документация.
Преподавател(и):
проф. Стоян Малешков д-р
Виргиния Димитрова
гл. ас. Десислава Георгиева д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти могат да разработват и оформят проекти за създаване на обекти със сложна геометрична форма по зададени размери или образец с използване на продукта ACAD 2000.
Студентите ще:
• Знаят основните принципи и методи на компютърната графика;
• Могат дa използват технологиите на компютърната графика за създаване,
редактиране и визуализация на сложни тримерни скелетни модели.
Предварителни изисквания:
Студентите да са овладели работата с продукта ACAD 2000 на двумерно ниво.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лабораторно упражнение
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
1. Създаване на двумерни обекти - линия, полилиния, паралелепипед, кръг, текст. Команди за тяхната обработка - изтриване, копиране, огледално копиране, размножаване, преместване, завъртане, мащабиране, удължаване и скъсяване на линии. Работа с Object Snap и режим Ortho.
2. Работа със слоеве.Оразмеряване. Превръщане на линии в полилинии.
3. Настройки на екрана за тримерно моделиране - ортогонални проекции. създаване на прости геометрични обекти.
4. Създаване на тримерни обекти от двумерни - работа с командите Extrude и Revolve.
5. Прилагане на командата Extrude на затворен двумерен обект по зададен път.
6. Булеви операции с тримерни обекти.
7. Прилагане на материали на обектите в сцената.
8. Визуализация, настройки за качествено изображение.
Литература по темите:
Основна:
1. Hearn, D., M. Baker. Computer Graphics - C version, Second Edition, Prentice-Hall, 1997.
2. Foley, J., A. van Dam, S. Feiner and J. Hughes. Computer Graphics - Principle and Practice, Second Edition, Addison Wesley, 1990.
3. Кет, У., А. Бикало, К. Мъри. Mastering 3DS Max 5, Изд. СофтПрес, София, 2003.
Допълнителна:
1. Farlin, G. Curves and Surfaces for Computer Aided Geometric Design, Academic Press, 1990.
2. Rogers, D. Mathematical Elements for Computer Graphics, Second Edition, McGraw-Hill 1990.
3. Glassner, A. (Ed.) An Introduction to Ray Tracing, Academic Press, 1989
4. Watt, A. Fundamentals of Three-Dimensional Computer Graphics, Addison-Wesley, 1989.
5. Pokorney, C., C. Gerald. Computer Graphics: the Principles behind the Art and Science, Franklin, 1989.
8. Marshall, G. Computer Graphics, Prentice-Hall, 1987.
Средства за оценяване:
Курсов проект.
Документация на курсов проект.