SOCB536 Практика: Събиране и анализ на социологически данни - І част

Анотация:

Курсът цели изграждане на умения за структуриране на дизайн на емпирично социологическо проучване, за контрол над резултатите и интерпретирането им.

прочети още
Социология

Преподавател(и):

доц. Теодора Карамелска  д-р
 Леа Вайсова  

Описание на курса:

Компетенции:

КОМПЕТЕНЦИИ

Студентите ще:

1. Знаят:

• основните етапи на подготовката и осъществяването на едно емпирично социологическо изследване

• основните количествени и качествени методи за анализ на информацията

2. Могат:

• да планират коректно всички етапи на едно емпирично социологическо изследване

• да интерпретират съдържателно получените резултати


Предварителни изисквания:
-

Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Практика, практикум

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

1. Определяне на изследователския проблем

2. Разработване на подход за решаването на проблема І

3. Разработване на подход за решаването на проблема ІІ

4. Разработване на план на изследването

5. Качествени изследвания: методи за генериране на данни

6. Качествени изследвания: анализ

7. Набиране на количествени данни (моментна снимка или обследване, наблюдение, експеримент)

8. Анализ на вторична информация

9. Измерване и методи на скалиране

10. Разработване на инструментариума (интервю, анкета)

11. Определяне на обема на извадката и провеждане на извадковото наблюдение

12. План за анализ на данните

13. План за анализ на данните

14. План за анализ на данните

15. План за анализ на данните

Литература по темите:

ПРЕПОРЪЧИТЕЛНА ЛИТЕРАТУРА

Основна

1. Калинов К., СТАТИСТИЧЕСКИ МЕТОДИ В ПОВЕДЕЧЕСКИТЕ И СОЦИАЛНИТЕ НАУКИ, НБУ, София, 2001.

2. Гатев К., ВЪВЕДЕНИЕ В СТАТИСТИКАТА. изд.ЛИА, София, 1995.

3. Клаус Г., Х.Ебнер, ОСНОВИ НА СТАТИСТИКАТА ЗА ПСИХОЛОЗИ, СОЦИОЛОЗИ И ПЕДАГОЗИ. изд. Наука и изкуство, София, 1971.

4. Съйкова Ив., С.Тодорова, СТАТИСТИЧЕСКОТО ИЗСЛЕДВАНЕ. ИК “Люрен”, София, 1994.

5. Гидънс А., СОЦИОЛОГИЯ, Прозорец, София, 2003.

6. Хейг Пол, ИЗГОТВЯНЕ НА МАРКЕТИНГОВИЯ ВЪПРОСНИК, Делфин прес, Бургас, 1993.

7. Хейг Пол, АНКЕТИРАНЕ, Делфин прес, Бургас, 1993.

Допълнителна

8. Хейг Пол, СОНДАЖИ И СТАТИСТИКА, Делфин прес, Бургас, 1993.

9. Хейг Пол, КАБИНЕТНО ПРОУЧВАНЕ, Делфин прес, Бургас, 1993.