PRNB019 Крос-медийни комуникации
Анотация:
Курсът се състои от 30 академични часа, които представят различни форми на учебна натовареност:
Лекции и дискусии, в които се въвеждат основни понятия за кросмедийната комуникация и се демонстрират някои от главните методи по проблематиката - 20 часа
Работни семинари - 10 часа самостоятелна работа за студентите по предварително зададена тема и представяне на резултатите от проведено проучване и анализ.
Преподавател(и):
доц. Стойко Петков д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• Спецификата на крос-медийната комуникация
• Кои са сферите на приложение, преимуществата и недостатъците крос-медините стратегии.
2) могат:
• Да идентефицират крос-медийни стратегии в практиката
• Да разработят и предложат проект за крос-медийни капании;
Предварителни изисквания:
• Студентите да притежават основни познания по компютри, комуникации и медии.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
1. Общи понятия и характеристики на крос-медията.
2. Новите правила за разказване на истории.
3. Как да разширите своя разказ: от една медия към различни платформи.
4. Нови начини и подходи за достигне и взаимодействие с публиката.
5. Крос-медийни връзки чрез различни устройства.
6. Медийната конвергенция в новите медии.
7. Крос-медиен репортаж. Специфика и начин на изграждане.
8. Дигиталната епоха, дигиталното поколение и дигиталното разделение.
9. Интегрираните комуникации и "новият" нюзрум.
10. Представяне и обсъждане на проекти
11. Правни проблеми с авторските права.
12. Финансиране, маркетинг и разпространение на крос-медийни проекти.
13. Управление на процеса, как да се организира и реализира един крос-медиен проект.
14. Представяне и обсъждане на проекти
15. Представяне и обсъждане на проекти
Литература по темите:
1. Крос-медията: инструмент за оптимизиране на предлагането в медийния бизнес, проф. д.с.н. Петранка Филева, Научното електронно списание "Медии и обществени комуникации", http://media-journal.info/?p=item&aid=42 (юли 2011)
2. Крос-медийна комуникация, д-р Стойко Петков, НБУ, http://eprints.nbu.bg/920/1/crossmedia_SP_new.doc
3. Internet and Cross Media Productions: Case Studies in Two Major Danish Media Organization, Anja B. Petersen, Australian Journal of Emerging Technologies and Society Vol. 4, No. 2, 2006, pp: 94-107
4. Cross-media Entertainment: A Driver for IST Take-up, IST 2003 Conference Workshops Report, http://ec.europa.eu/information_society/istevent/2003/documents/ist_2003_conference_report.pdf, p.164
5. Mobile Video: Technology and Methods for Content Production, Marcus Weise, 2012
Средства за оценяване:
ФОРМИ НА ОЦЕНЯВАНЕ ТЕКУЩ КОНТРОЛ КОМБИНИРАНО ОЦЕНЯВАНЕ ФИНАЛЕН ИЗПИТ
ПИСМЕНИ ЗАДАЧИ 30% 30%
ПРАКТИЧЕСКА ЗАДАЧА 60% 60% 60%
УСТЕН ИЗПИТ 10% 10% 40%