PRNB009 Онлайн медии и публични комуникации

Анотация:

Курсът дава знания в областта на онлайн медиите и публичните комуникации. Как публичните комуникации се променят след появата на онлайн медиите. Историята, етапите и развитието на онлайн медиите.

прочети още
Връзки с обществеността

Преподавател(и):

проф. Десислава Бошнакова  д-р
гл. ас. Десислава Данкова  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

• Знаят:

o Теорията в областта на онлайн медиите и успешният начин за комуникация след тяхната поява

o Промяната на комуникационните потребности в потребителите

o Спецификата при използване на различните социални медии и мрежи

• Могат:

o Да използват различните похвати при комуникациите в социалните медии и мрежи


Предварителни изисквания:
Няма

Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Групов

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

1. Въвеждаща лекция. Основни понятия, които ще бъдат разглеждани през семестъра. Специфика на разглежданата проблематика в курса.

2. Дефиниране на понятието комуникация. Какво е комуникация, разглеждане на дефинициите за комуникация, синоними.

3. Комуникационни модели. Разглеждане на основни комуникационни модели и тяхното адаптиране за онлайн среда.

4. Дефиниране на понятието публичност. Как публичността се променя след появата на онлайн средата.

5. История на ПР. Четирите модела на Груниг и Хънт. Тяхното приложение в онлайн среда.

6. Публичното пространство онлайн.

7. Текущо оценяване. Тест

8. Онлайн медии - история и специфика.

9. Как интернет промени информацията, потребителите, публичността и комуникацията. Позитиви и негативи.

10. Дискусия с гост-лектор. Практик, който споделя своя опит в работата си със социалните медии и мрежи.

11. Терминът хиперсоциалност. Кои оргнаизации са хипесоциални.

12. Хипесоциални организации - успешни примери.

13. Упражнение 1 - анализ на три компании и тяхното социализиране.

14. Упражнение 2 - анализ на три компании и тяхното социализиране.

15. Дискусия върху анализите. Обобщава лекция върху разглежданата проблематика.

Литература по темите:

1. Брекенридж, Диърдри. Нови медии, нови средства, нова комуникация. С.: Сиела, 2009

2. Маринов, Руси. Интерактивни комуникации- стратегии и знание. С.: Нов български университет, 2011

3. Попова, Мария. Виртуалният човек. Социално-комуникационни особености на интернет потребителя. С.: Изток - Запад, 2005

4. Скот, Дейвид. Новите правила в маркетинга и в ПР. С.: РОЙ Комюникейшън ,2009

5. Фидлър, Роджър. Медиаморфоза : Да разберем новите медии. С.: Кралица Маб, 2005

6. Харис, Томас, Патрисия Уолън. ПР през XXI век. С.: Рой Комюникейшън, 2009

7. Feenberg, Andrew. Community in the digital age: philosophy and practice. Rowman & Littlefield, 2004

8. Philips, David, Philip Young. Online Public Relations: A Practical Guide to Developing an Online Strategy in the World of Social Media. Kogan Page Publishers, 2009

9. Puhovski, Nenad. New tools for new media. CILECT Standing Committee for new technologies. Ebeltoft,

10. . Online communication: linking technology, identity, and culture. Routledge, 2001

11. 1997

12. Slevin, James. The internet and society. Cambridge: Polity Press, 2000

Smith, Matthew

Средства за оценяване:

1. Тест

2. Решаване на казус

3. Участие в семинар