CSTB400 Обектно ориентиран подход за програмиране на потребителски интерфейс
Анотация:
Курсът предствлява въведение в обектно-ориентираното програмиране и работата с потребителски интерфейси и е базиран на програмния език Java. Първата част на курса се концентрира върху особеностите и подходите на на обектно-ориентираното програмиране и реализацията им с Java. Студентите се запознават със синтаксиса на езика. Разглежда се реализацията на базови понятия - класове, обекти, капсулация, механизмите на включване и наследяване, полиморфизъм. Във втората част особено внимание се обръща върху работата с аплети и графични потребителски интерфейси и особеностите на реализацията им със средствата на програмния език. Изучава се начинът на използването на графични компоненти, изображения и звуци.
Преподавател(и):
проф. Иван Момчев д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Студентите ще са запознати с начина на съставяне, настройване и използване на обектно ориентирани програми с програмния език Java. Ще познават принципите на работа на аплети с графични потребителски интерфейси
Предварителни изисквания:
Базови познания върху съставяне и тестване на програма, алгоритми и управляваши конструкции
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Обектно-ориентирано програмиране
Java виртуална машина
Лексически елементи в Java
Идентификатори
Ключови думи
Константи
Типове данни
Изрази и операции
Приоритет на операторите
Особености
Управляващи структури
Обекти в Java
Декларации
Обекти - инстанции на клас, конструктори
Достъп до член - данните
Инициализация на обекти
Класове обвивки
Модификатори на достъп
Статични членове
Модификатори final, synchronized и native
Масиви
Низове
Преобразуване към низ
Преобразуване от низ
Сравнения
Четене от стандартния вход - клас Scanner
Презареждане на методите
Разрушаване на обекти
Пакети и компилационни единици
Класът Math
Производни класове и наследяване
Предефиниране на променливи
Предефиниране на методи
Извикване на конструктори
Конструктори с параметри
Абстрактни методи и класове
Интерфейси
Аплети и апликации
AWT и аплети
Основни понятия
Аплети
JFC и Swing
Програми, които могат да се стартират като аплет и апликация
Canevas и рисуване
Layouts
Изображения
Изключения
Вход-изход
Литература по темите:
1) www://ffgei.tu-sofia.bg/JavaBg
2)Bruce Eckel, Thinking in Java (4th Edition), Prentice Hall 2006
Средства за оценяване:
Контролна работа
Самостоятелен проект