COMM520 Геймингът в комуникациите
Анотация:
Курсът има за цел да запознае студентите с принципите на играта, с играта като форма за комуникация и с начините, по който играта започва да заема все по-голяма част от начина на комуникация между организациите и потребителите. Геймификацията е относително нова стратегия в бизнеса, но успешно помага на големи и малки компании да достигнат по един увлекателен начин до своите потребители и да задържат вниманието им към посланието, което искат да изпратят.

Преподавател(и):
проф. Мая Димитрова д.н.
Василена Вълчанова
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
- как играта навлезе в света на комуникациите и на какви принципи се подчинява
- как бизнесът може да комуникира през играта със своите потребители
- какви са характеристиките на добрата игра с цел комуникация
- как се планират стратегии за използване на играта като начин за комуникация
- как да измерват ефективността комуникацията чрез игри
2) могат:
- да интегрират играта като част от комуникацията
- да използват играта като начин за обвързване с потребителите
- да дефинират мисията на играта за вътрешните и външните комуникации
- да планират комуникационни кампании, базирани на принципа на играта
- да използват социалните медии за комуникация чрез игра с потребителите
Предварителни изисквания:
Няма предварителни изисквания към студентите.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
1. Въведение в геймификацията – основни теоретични постановки
2. Гейминг, игри, забавление – теория и практика
3. Граници и контекст на игрите
4. Психология на мотивацията – ключови модели
5. Митология на героя и фабула в игрите
6. Геймификационни стратегии: нужда от геймификация и стратегически решения
7. Стратегическа рамка за геймификация
8. Определяне на типове играчи и избор на мотивационни модели
9. Геймификационни елементи: динамика и механизми
10. Геймификационни елементи: игрови компоненти
11. Обратна връзка в игрите
12. Геймификация за вътрешна комуникация – примери от практиката
13. Геймификация за масова комуникация – примери от практиката
14. Критики и рискове на геймификацията
15. Представяне на геймификационни проекти от студентите
Литература по темите:
Werbach, Kevin & Hunter, Dan 2012, For the Win: How Game Thinking Can Revolutionize Your Business
McGonigal, Jane 2011, Reality Is Broken: Why Games Make Us Better and How They Can Change the World
Koster, Raph & Wirght, Will 2010, A Theory of Fun in Game Design
Средства за оценяване:
Геймификационен проект: писмена част и презентация пред аудитория/