CSTM404 Анимация за компютърни игри с UDK

Анотация:

Основна задача на курса е изучаването на методите за създаване и редактиране на компютърни анимации за нуждите на компютърните игри. Студентите се запознават с необходимите методи и техники за създаване на компютърни анимации в UDK (Unreal Development Kit). Изучават се методите за пренос на анимации от продукта 3D Studio MAX към UDK (Unreal Development Kit). Дават се необходимите знания за пренос на анимации от UDK към 3D Studio Max за усъвършенстване им.

прочети още
Мултимедия и компютърна анимация

Преподавател(и):

 Веселин Георгиев  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

• Основните понятия и термини на тримерната реалистична компютърна анимация.

• Основните методи за реализация на тримерна реалистична компютърна графика и анимация.

• Особеностите на реализацията на реалистични модели за пренос в генератори на компютърни игри.

2) могат:

• Да анимират сложни и реалистични тримерни обекти за нуждите на генераторите на компютърни игри.

• Да пренасят реалистични обекти между 3D Studio MAX и UDK (Unreal Development Kit).


Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:

• Основни знания по тримерно компютърно моделиране.

• Основни знания за тримерно компютърна анимация.



Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

1. Въведение в принципите на създаване на анимации в UDK.

2. Blend controllers.

3. Data-driven controllers

4. Physics controllers.

5. Procedural skeletal controllers.

6. Inverse Kinematics

7. Group animations.

8. Morph target animation.

9. Управление на анимациите чрез скриптов език.

10. Пренос на анимация между 3D Studio Max и UDK.

Литература по темите:

1. Учебни материали по курса

2. Kelly L. Murdock 3ds Max 2012 Bible, Willey, 2011, ISBN: 1118022203

3. http://udk.com/documentation

4. A. Gahan, Game Art Complete, Focal Press, 2008, ISBN: 024081147X

5. A. Gahan, 3ds Max Modeling for Games, Second Edition: Insider's Guide to Game Character, Vehicle, and Environment Modeling: Volume I, Focal Press, 2011, ISBN 10: 0240815823

6. M. Bousquet, How to Cheat in 3ds Max 2011: Get Spectacular Results Fast, Focal Press, 2010, ISBN: 0240814339

7. B. Strong, Creating Game Art for 3D Engines (Game Development), Charles River Media, 2007, ISBN: 1584505486

8. L. Ahearn, 3D Game Environments: Create Professional 3D Game Worlds, Focal Press, 2008, ISBN: 0240808959

9. http://www.worldofleveldesign.com/categories/cat_udk.php

10. http://www.chrisalbeluhn.com

11. http://www.worldofleveldesign.com

12. http://www.icecreamyou.com/ut3

Средства за оценяване:

Две самостоятелни работи.