MSMB023D Самостоятелна работа: Управление на финансовата информация

Анотация:

Курсът е с хорариум от 30 академични часа, с различни форми на учебна натовареност:

І. Самостоятелна работа с учебни материали

• Работа с учебна книга - четене, рефлексия на опита, формиране на концепция, извършване на включените упражнения и изпълняване на задания за анализ и проучване на работната среда и практика.

• Работа по проблеми със статии и литературни източници.

• Работа с електронни ресурси.

• Разработване на оценявано и рецензирано от преподавателите текущо задание, индивидуализиращо работата на всеки студент.

ІІ. Работа в група и участие в работни семинари, изискващи активно участие и включване от страна на студентите в дискусиите и упражненията за трениране на умения и разбиране

• Участие в учебни семинари, в които с активни методи на обучение се разрешават възлови проблеми и се формират и усъвършенстват необходими личностни качества.

• Участие в самоподпомагащи се групи и виртуални екипи за дискутиране и решаване на учебни и работни проблеми.

• Участие в синхронни и асинхронни електронни дискусии, модерирани от преподавателя.

• Участие във видео - конфрентни семинари.

Целите на курса са:

• да запознае студентите с процеса на остойностяване, т. е. придаване на стойности на вложенията и крайните резултати, който е общовалиден за всички организации;

• да опише задълженията на мениджъра и дейностите свързани със съответната финансова информация – вътрешното управление на наличните пари и бюджетите, свързани с непосредствените отговорности на ръководителя;

• да проследи връзките в отчета за приходи и разходи, отчета за движението на паричните потоци и балансовия отчет;

• да опише и обясни характерът, целите, методите за съставяне и начините за представяне на официалните финансово-счетоводни отчети.

прочети още
Управление и развитие на човешките ресурси (на български и английски език) - ДО

Преподавател(и):

доц. Ренета Димитрова  д-р
ас. Лазар Базлянков  

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

• начина, по който се извършва остойностяването на управленските процеси;

• ролята на парите в процеса на трансформация на вложенията и ресурсите;

• мястото на финансовата информация при управление на ресурсите за постигане на организационните цели;

• значението на управлението на наличните пари;

• как се съставя отчет за движението на паричните потоци;

• какво представлява и как се управлява цикълът на оборотния капитал и свързаният с това паричен поток;

• основните предположения, които стоят зад финансовата информация,

• основните външни и вътрешни потребители на трите основни финансово-счетоводни отчета: балансов, за приходи и разходи, за движението на паричните потоци;

• начина на създаване и представяне на тези отчети;

• взаимовръзката и взаимозависимостта на тези три отчета;

• как да разчитате съдържаща се в тях информация;

• някои общи насоки за разпространяването на финансова информация във вашата работна среда.

2) могат:

• да изследват компетентността на човешките решения при остойностяване на вложения и крайни резултати,

• да направим връзка между паричните потоци и другите елементи на финансовата рамка, свързани с финансовата информация.


Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:

• български език за правилно писане на управленски документи,

• компютърни умения за работа с текстообработващи програми, Internet, Moodle и електронна поща.



Форми на провеждане:
Дистанционен

Учебни форми:
Самостоятелна работа

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

КАКВО СЕ ОЧАКВА ОТ СТУДЕНТИТЕ?

Да разработят самостоятелно текущо домашно задание.

Преди студентът да състави това ТДЗ, е необходимо да се запознае с указанията за неговото разработване.

Условие за ТДЗ

Домашно задание се състои от един въпрос с няколко подточки, като трябва да отговорите на всички. Отговорът ви не бива да надхвърля 2000 думи (без диаграмите, схемите, графиките и таблиците).

Целта на ТДЗ-то е да провери и оцени какво сте усвоили от учебния материал на курс „Финансови рамки“, както и до каква степен можете да прилагате този учебен материал спрямо избрана от вас работна ситуация.

Предполага се, че вече сте се запознали с учебната книга на курса, така че следва да приложите някои концепции и похвати, описани в нея към избраната от вас ситуация. Освен това ще трябва да направите ограничено проучване на работното си място или сред колеги от групата, да обобщите действията си и да опишете кратко и ясно какво сте постигнали.

Въпрос 1

Съставете доклад до вашия курсов консултант, съдържащ следните раздели:

(а) Описание на основни информационни потоци. Опишете и обяснете основните информационни потоци, съпровождащи осъществяването на някаква ваша дейност; от вас се очаква сами да изберете дейност, да я илюстрирате чрез схема, показваща каква информация и с кого обменяте, и да коментирате накратко посоките и интензивността на обмена на информация.

(ориентировъчен обем, вкл. схемата – 1 стр.)(15 точки)

(б) Оценка на качеството на информацията, обменяна по един информационен поток. Приложете 10-те критерия за оценка на качеството на информацията, обменяна по един избран от вас информационен поток, който сте описали в предходния раздел. Представете отговора си в таблица, съдържаща 10-те критерия, дайте числена оценка от 0 (минимална) до 10 (максимална) по всеки критерий и аргументирайте своята оценка.

(ориентировъчен обем на таблицата – 1 стр.)

(в) Кратък план за събиране на допълнителна информация. Изберете кои от оценените критерии на анализирания по-горе информационен поток бихте искали да подобрите; от вас се очаква да се насочите към критериите, които сте оценили с по-ниски оценки, като не е задължително да изберете критериите с най-ниски оценки; за всеки от така избраните критерии трябва да определите от каква допълнителна информация имате нужда, да обясните защо ви трябва допълнителна информация и да съставите кратък план за събиране на тази информация.

(ориентировъчен обем – ? стр.)

(г) Описание на процеса на събиране на допълнителна информация. Обяснете накратко как и от кого сте събрали допълнителната информация от предходната точка, т.е. как сте реализирали набелязания от вас план; препоръчваме ви да използвате опростени процесни диаграми или други подходящи графични средства.

(ориентировъчен обем, вкл. схеми и пр. – до 1 стр.)

(д) Какво от наученото от Книга 1 приложих дотук? Представете и обяснете накратко кои похвати, инструменти и идеи от Книга 1 сте приложили до този момент при съставяне на отговорите си. Направете ясна връзка между учебния материал от Книга 1 и написаното от вас по предходните раздели; ако желаете, можете да представите отговора си в табличен вид или чрез подходящи графични средства; обърнете внимание, че за отговора ви на този раздел са предвидени най-много точки.

(ориентировъчен обем – до 1 стр.)

(е) Изводи и препоръки за усъвършенстване на информационните потоци в моята работа. Формулирайте накратко основни изводи и дайте реалистични препоръки за усъвършенстване на анализирания от вас информационен поток; отговорът ви трябва да е логично следствие на предходните раздели.

(ориентировъчен обем – до ? стр.)

Литература по темите:

Мартин К. и Пауъл П., Информационните системи: Мениджърският поглед, Ню Йорк, 1992, McGraw—Hill

Страсман, П.А., Ползата от информацията: Промяната на работата в информационната ера, Ню Йорк, 1985, The Free Press.

Rutherford, B.A. (1983), Financial Reporting in the Public Sector, London, Butterworth

Sayer, K. (1998) A Practical Guide to Financial Management for Charities and Voluntary Organisations, London, Directory of Social Change.

Средства за оценяване:

Избира се един от предложените два варианта. Студентът автоматично може да се освободи от изпит с текуща оценка, ако има положителен резултат на практическата задача (самостоятелна работа) през семестъра, предаден през платформата Мудъл на УМ-НБУ.

Оценяването на студентите в сесията става чрез практическа самостоятелна работа, предадена в MOODLE НБУ. Относителната тежест е 100%.