MHRB327D Семинар: Стандарти и системи за качество
Анотация:
Курсът е с хорариум от 30 академични часа, с различни форми на учебна натовареност:
І. Самостоятелна работа с учебни материали
• Работа с учебна книга - четене, рефлексия на опита, формиране на концепция, извършване на включените упражнения и изпълняване на задания за анализ и проучване на работната среда и практика.
• Работа по проблеми със статии и литературни източници.
• Работа с електронни ресурси.
• Разработване на оценявано и рецензирано от преподавателите текущо задание, индивидуализиращо работата на всеки студент.
• Разработване на групови проекти
ІІ. Работа в група и участие в работни семинари, изискващи активно участие и включване от страна на студентите в дискусиите и упражненията за трениране на умения и разбиране
• Участие в учебни семинари, в които с активни методи на обучение се разрешават възлови проблеми и се формират и усъвършенстват необходими личностни качества.
• Участие в самоподпомагащи се групи и виртуални екипи за дискутиране и решаване на учебни и работни проблеми.
• Участие в синхронни и асинхронни електронни дискусии, модерирани от преподавателя.
• Участие във видео - конфрентни семинари.
Курсът има за цел:
• да даде информираност на студентите за мястото и ролята на стандартите и системите за стандартизация при провеждането на стратегически и оперативни дейности насочени към подобряване на представянето на организациите. Запознаване с водещите системи насочени към осигуряване на удовлетворението на клиентите - ИСО 9001:2008; ИСО 14001; ИСО 18001 и др.;
• да бъде изяснена ролята на клиента при изпълнение на дейността на организацията;
• да бъде прецизирана ролята на персонала и идентифицирани неговите действия с оглед постигане на максимална удовлетвореност на клиентите;
• да бъде изяснена структурата на процедурите и тяхното място в прилагането на процесния подход, като основа на изграждане на системите за стандартизация.
Преподавател(и):
проф. Димитър Тенчев д-р
доц. Кирил Радев д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• принципа на действие на системите за качеството;
• структурата на изграждане на сертифицирани системи за качеството;
• най-често използваните сертифицирани системи за осигуряване на качеството;
• предназначението и функционирането на интегрираните системи за управление на качеството.
2) могат:
• да участват в структурирането на дейностите по управление на качеството при изграждането на сертифицирани системи;
• да участват в разписването на процедури, осигуряващи бизнес процесите в системите за осигуряване на качеството;
• да подпомагат разписването на Наръчника по качество на съответната организация.
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:
• Организационно управление.
• Управление на качеството
Форми на провеждане:
Дистанционен
Учебни форми:
Семинар в извън учебно време
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
1 Основни термини и концепции за качеството
2 Икономически аспекти на управление на качеството
3 Управление на качеството
4 Системи за стандартизация
5 Организиране на работата по качеството в бизнес дейността на фирмата.
6 Пазарните фактори и качеството
Литература по темите:
• ИСО 9001:2008 Брошура за изграждане на сертифицирана система за осигуряване на удовлетворението на клиента.
• Работни документи на различните видове стандарти - ИСО 14 0001, OHSAS, HACCP .
Средства за оценяване:
Студентът може да се освободи от изпит с текуща оценка, ако има положителен резултат на практическата задача и представянето на семинара през семестъра.
Оценяването на студентите в сесията става чрез практическа самостоятелна работа, предадена в MOODLE НБУ. Относителната тежест е 100%.