MHRB315D Управление на качеството и стандарти

Анотация:

Курсът е с хорариум от 30 академични часа, с различни форми на учебна натовареност:

І. Самостоятелна работа с учебни материали

• Работа с учебна книга - четене, рефлексия на опита, формиране на концепция, извършване на включените упражнения и изпълняване на задания за анализ и проучване на работната среда и практика.

• Работа по проблеми със статии и литературни източници.

• Работа с електронни ресурси.

• Разработване на оценявано и рецензирано от преподавателите текущо задание, индивидуализиращо работата на всеки студент.

• Разработване на групови проекти

ІІ. Работа в група и участие в работни семинари, изискващи активно участие и включване от страна на студентите в дискусиите и упражненията за трениране на умения и разбиране

• Участие в учебни семинари, в които с активни методи на обучение се разрешават възлови проблеми и се формират и усъвършенстват необходими личностни качества.

• Участие в самоподпомагащи се групи и виртуални екипи за дискутиране и решаване на учебни и работни проблеми.

• Участие в синхронни и асинхронни електронни дискусии, модерирани от преподавателя.

• Участие във видео - конфрентни семинари.

Курсът има за цел да даде информираност на студентите по отношение на мястото и ролята на удовлетворението на клиенти и потребители при формиране на конкурентоспособността на организацията. Разглеждат се областите, които формират качеството като икономическа категория и как неговото адекватно управление води до подобряване на представянето на организациите както по отношение на външната среда, така и по отношение на работата. Идентифицирани са ролята и мястото на стандартите при създаването на организационните рамки за осигуряване на удовлетворение на клиентите

• да дефинира разбирането за категорията качество в контекста на организационното управление

• да даде информираност за ролята и мястото на управлението на човешките ресурси за постигане на конкурентоспособност

• да запознае студентите с икономическите аспекти на управление на качеството

• да повиши разбирането за важната роля на мениджмънта в процесите за удовлетворение на клиентите и постигане на конкурентно предимство.

прочети още
Управление и развитие на човешките ресурси (на български и английски език) - ДО

Преподавател(и):

проф. Кристиян Хаджиев  д-р
проф. Димитър Тенчев  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

• ролята и мястото на качеството в управлението на организациите

• ролята на вътрешния клиент в процеса на удовлетворение на потребителските изисквания и очаквания.

• мястото на ръководителите при формирането та визията на организацията за постигане на висока конкурентоспособност

• да оценяват икономическата целесъобразност на дейностите за подобряване на качеството

2) могат:

• измерват икономическата целесъобразност на дейности свързани с усъвършенстване на качеството в организацията

• да проектират, изграждат и управляват екипи с адекватен състав

• да поставят обективни цели, свързани с качеството на представянето на организациите


Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:

• Организационно управление



Форми на провеждане:
Дистанционен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

1 Идентифициране на клиента и неговите изисквания и очаквания

2 Дефиниране и изследване на бизнес процесите в организацията

3 Човешките ресурси в процеса на разработване на процедурите

4 Сертифицирани системи за осигуряване на качеството

Литература по темите:

• ИСО 9001:2008 Брошура за изграждане на сертифицирана система за осигуряване на удовлетворението на клиента.

• Работни документи на различните видове стандарти - ИСО 14 0001, OHSAS, HACCP .

Средства за оценяване:

На базата на работата в групите по време на семинарното занятие и на базата на тест, който може да се попълва и дистанционно или с присъствено занятие (1 астр. час) се формира оценката.