VIPM408 Проект: Опаковка и етикет
Анотация:
Тематиката на курса е свързана с реализирането на цялостен проект за графично оформление на каталожно издание, представящо разработените в основния курс етикети и опаковки за различни продукти.
При решаване на графичните и визуални проблеми в реализирането на проекта се търсят нестандартни решения, които да представят каталожното издание едновременно като печатно произведение, но и носещо функциите на опаковка с атрактивна визия
Преподавател(и):
проф. Екатерина Русинова-Христова
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• Завършилите успешно курса придобиват теоретични знания в историята на графичното оформление;
• Студентите ще могат компетентно да анализират съвременните посоки в комуникацията на етикета;
2) могат:
• Студентите усвояват професионални умения в проектирането и изпълнението в един от основните дялове на графичния дизайн – опаковката и етикета;
• Запознават се с многообразните графични похвати използвани в различните видове опаковки и етикет;
• Натрупаните знания и опит дават основа за бъдеща реализация в областта на графичния дизайн и рекламната графика;
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:
• Интерес към графичния дизайн;
• Отношение към различните видове етикет;
• Умения и познания в областта на рисунката са предимство в обучението по графично оформление;
• Ползването на графични компютърни програми улеснява изпълнението на практическите задачи;
•
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Проект
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
Основна литература:
• Шрифтът през вековете,В.Йончев,изд.Български художник,1964
• Книгата през вековете,В.Йончев,Български художник,1976
• BUCHGESTALTUNG,A.KARR,VEB VERLAG DER KUNST,Drezden,1963
• Typographia 2,OLDRICH NLAVSA,SNTL-NAKLADA TELSTVI TECHNICKE LITERAUTY,Praha,1981
• Техническо редактиране на книгата,Текла Малиновска,Людвик Сита,изд.Техника,1986
• Художественная структура книги,Ю.Герчук,издателство „Книга”,Москва,1984
• О книге,Генрих Гуссман, издателство „Книга”,Москва,1982
• Сетка,Аллен Херлберт, издателство „Книга”,Москва,1984
• Р.Барт,Печатна графика
• Ал.Капър,Типография
• О.Хлавса,Типография
• Харалд Ласуелд,Комуникацията
• Хр.Кафтанджиев,Визуална комуникация
• Ернст Каспрер,Философия на символичните форми
• Чарлз Морис,Естетика и теория на знаците
• Р.Барт,Въображението на знака
• У.Боумен,Графичния образ на информацията
• Хр.Кафтанджиев,Езикът на рекламата
• Греъм Колиър,Форма,пространство и виждане
• Димитър Арнаудов,Художникът и творбата
Допълнителна литература:
• Alan Fletcher, The art of looking sideways
• Alan Fletcher, Beware wet paint
• Paul Rand, A designer's art
• Robert Bringhurst, Elements of typographic style
• Michael Johnson, Problem solved
• Michael Evamy, Logo
• Beryl McAlhone, A Smile in the Mind
• Per Mollerup, Marks of Excellence: The History and Taxonomy of
Trademarks
• Friedrich Friedl, Nicolaus Ott, Bernard Stein, TYPO
• Ellen Lupton, Design Writing Research
• Ellen Lupton, Thinking with Type
• Ellen Lupton and Jennifer Cole Phillips, Graphic Design: The New Basics
• Sean Adams, Masters of Design: Logos & Identity
Средства за оценяване:
ТО1 - Проект
ТО2 - Портфолио