POLM264 Политическа реклама и ПР
Анотация:
Курсът включва в рамките на хорариума 30 часа, разделени както следва: 4 семинарни часа и 26 лекционни. Целта на семинарите е да се постигне затвърждаване на материала от теоретичната част в една по-свободна форма, чрез провокиране на индивидуалното мислене у студентите.
Лекционният курс си поставя за цел да предостави на студентите необходимата информация и знания за историческото развитие и основните модели на комуникационната практика връзки с обществеността, както и да формира у тях собствени нагласи и рефлекси в създаването и търсенето на подходящи спрямо заданията, целта и обстановката успешни практики.
Преподавател(и):
проф. Росен Стоянов д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти притежават:
1) знания:
• за съвременните комуникационни модели и теории и тяхното специфично приложение в практиката;
• за организацията, управлението и структурата на медийните индустрии, тяхната роля, зависимости и конфликтни зони в общественото пространство.
2) умения:
• за ръководство на самостоятелни структури в сферата на връзките с обществеността и медиите;
• за анализ и оценка на медийни конфликти, организиране на управлението на електронните медии и другите средства за масови комуникация.
Предварителни изисквания:
Завършили бакалавърска степен по масови комуникации, маркетинг, социология, икономика, визуални изкуства.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
1. Възникване и развитие на масмедиите и масовото общество.
2. Възникване и развитие на информационното общество – същност, структура и значение.
3. Поява в древността. Предистория на практиката.
4. Определения за ПР. Еволюция на термина ПР.
5. Съвременни тенденции и развитие на убеждаващата комуникация.
6. ПР и законова регламентация. Семинарно занятие.
7. Публики. Общественост и общественото мнение.
8. Комуникационни канали на политическите комуникации. Специфики при работа с медиите.
9. Пропаганда.
10. Политическа реклама – същност, форми, значение. Негативна кампания.
11. Политически мениджмънт и политически маркетинг.
12. Лобизъм. Пъблик афеърс. Изграждане на политически имидж.
13. Модерните комуникации в киберпространството. Интернет комуникации. Семинарно занятие.
14. Модели и тенденции за развитие.
15. Политически комуникации в България – 1990-2015 г.
Литература по темите:
1. Кътлип, Скот, Ален Сентър Бруум, Глен, Ефективен Пъблик рилейшънс.
2. Липман, Уолтър, Общественото мнение.
3. Льо Бон, Гюстав, Психология на тълпите.
4. Ортега-и-Гасет, Хосе, Бунтът на масите.
5. Стоянов, Росен К., Конфликтен дискурс, масмедии и политика, София, НБУ, 2009 г.
6. Стоянов, Росен К., Медиа бележки, София, НБУ, 2011 г.
7. Тай, Лари, Бащата на манипулацията.
Средства за оценяване:
Две курсови работи.