POLM264 Политическа реклама и ПР

Анотация:

Курсът включва в рамките на хорариума 30 часа, разделени както следва: 4 семинарни часа и 26 лекционни. Целта на семинарите е да се постигне затвърждаване на материала от теоретичната част в една по-свободна форма, чрез провокиране на индивидуалното мислене у студентите.

Лекционният курс си поставя за цел да предостави на студентите необходимата информация и знания за историческото развитие и основните модели на комуникационната практика връзки с обществеността, както и да формира у тях собствени нагласи и рефлекси в създаването и търсенето на подходящи спрямо заданията, целта и обстановката успешни практики.

прочети още
Политически мениджмънт и публични политики

Преподавател(и):

проф. Росен Стоянов  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти притежават:

1) знания:

• за съвременните комуникационни модели и теории и тяхното специфично приложение в практиката;

• за организацията, управлението и структурата на медийните индустрии, тяхната роля, зависимости и конфликтни зони в общественото пространство.

2) умения:

• за ръководство на самостоятелни структури в сферата на връзките с обществеността и медиите;

• за анализ и оценка на медийни конфликти, организиране на управлението на електронните медии и другите средства за масови комуникация.
Предварителни изисквания:
Завършили бакалавърска степен по масови комуникации, маркетинг, социология, икономика, визуални изкуства.

Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

1. Възникване и развитие на масмедиите и масовото общество.

2. Възникване и развитие на информационното общество – същност, структура и значение.

3. Поява в древността. Предистория на практиката.

4. Определения за ПР. Еволюция на термина ПР.

5. Съвременни тенденции и развитие на убеждаващата комуникация.

6. ПР и законова регламентация. Семинарно занятие.

7. Публики. Общественост и общественото мнение.

8. Комуникационни канали на политическите комуникации. Специфики при работа с медиите.

9. Пропаганда.

10. Политическа реклама – същност, форми, значение. Негативна кампания.

11. Политически мениджмънт и политически маркетинг.

12. Лобизъм. Пъблик афеърс. Изграждане на политически имидж.

13. Модерните комуникации в киберпространството. Интернет комуникации. Семинарно занятие.

14. Модели и тенденции за развитие.

15. Политически комуникации в България – 1990-2015 г.

Литература по темите:

1. Кътлип, Скот, Ален Сентър Бруум, Глен, Ефективен Пъблик рилейшънс.

2. Липман, Уолтър, Общественото мнение.

3. Льо Бон, Гюстав, Психология на тълпите.

4. Ортега-и-Гасет, Хосе, Бунтът на масите.

5. Стоянов, Росен К., Конфликтен дискурс, масмедии и политика, София, НБУ, 2009 г.

6. Стоянов, Росен К., Медиа бележки, София, НБУ, 2011 г.

7. Тай, Лари, Бащата на манипулацията.

Средства за оценяване:

Две курсови работи.