PRNB012 Музика и специални събития

Анотация:

Курсът анализира досегашния опит, добрите и неуспешните практики в организирането на специални събития. Разглеждат се взаимовръзките между отделните елементи, поставя се акцент върху ролята на музиката сред останалите компоненти.

Проследява се комуникационната природа на музиката и нейните проявления в различните жанрове.

Акцентира се върху ролята на музиката в конкретни социокултурни ситуации и нейното приложение за формирането на корпоративна идентичност.

Курсът поставя практически задачи, свързани с разработката на самостоятелен проект, насочва вниманието към източници на финансиране, модели на продуциране и партньорства. Извлича се опит от посещение на специални събития, случващи се по време на курса.

прочети още
Връзки с обществеността

Преподавател(и):

проф. Милена Шушулова-Павлова  д-р
 Елена Драгостинова  

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса притежават знания:

• за досегашния опит в организирането на специални събития и ролята на музиката като компонент;

• за комуникационната природа на музиката, нейните различни жанрови проявления и приложните й функции;

• за обвързаността на специалните събития с маркетинга и „Връзките с обществеността.

Успешно завършилите курса притежават умения:

• да анализират конкретни ситуации, да проучват пазарната среда и да осъществяват вътрешна и външна комуникация;

• да съставят план, да пишат сценарна схема и да сформират екип

• да подбират подходящата музика за конкретното събитие;

• да установяват контакт с възложители, музикални агенции и културни институти.


Предварителни изисквания:
Предварителни изисквания:

- интерес към музиката;

- комуникативност и креативност;

- умения за наблюдение, анализиране и писмено изразяване.



Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

1. Комуникационна природа на музиката. Хипотези за произхода на музиката.

2. От спонтанния синкретизъм до спектакъла на синтеза. Функците на музиката - от себеизразяването към социокултурната приобщеност. Музиката като послание.

3. Специалните събития като инструмент на маркетинга/ Специалните събития като средство на „Връзки с обществеността”. Манипулация и етика.

4. Хронотоп, сегменти и роли в събитийната индустрия.

5. Жанрове и конфронтации в музикалното изкуство.

6. Музикални пристрастия, личностна и групова идентификация. Социокултурно разпознаване и корпоративна идентичност. Национална идентичност.

7. Гледни точки към пирамидата на ценностите. „Голямата”, „високата”, „сериозната” музика и „ниската”, „забавната”, популярната. „Приложна музика”.

8. Психология на слушателското възприятие. Музиката на концертния подиум и музиката-фон.

9. Музиката и нейните роли в специалното събитие: „Музикалният тапет” и музиката в светлините на прожектора.

10. Слушане със свежи сетива. „Топ 10” на музикалните щампи. Стимулатори на нова рефелексия, преоткриване на образеца чрез различния контекст.

11. Подбор, програмиране и ситуиране на музиката в специалните събития.

12. Музиката в контекста на аксесоарите на специалното събитие. Взаимовръзки и подчиненост на целостта.

13. Агенции за специални събития. Универсалност и профилираност. Изборът: изнесено производство или всичко под контрол?

14. Практическа разработка на специално събитие

15. Практическа разработка на специално събитие

Литература по темите:

1. Едуард Л. Бернайс, „Пропаганда”, FILIQUARIAN PUBLISHING (2007)

2. Д-р Джо Голдблат, „Специални събития”, „Рой Комюникейшън”, 2006

3. Алексиева, С. (2012). Специалните събития – изграждане на имидж или държавен PR (по примера на Олимпиадата в Пекин 2008), сп. „Медии и обществени комуникации”, брой 6, май 2010

4. Елка Чернокожева, „Развличение и култура”, Наука и изкуство, 1987

5. Розмари Стателова, „Обърнатата пирамида”, „Едем 21”, 1993

6. Генчо Гайтанджиев, Популярната музика, „Народна просвета”, 1990

7. Тони Палмър, „Трябва ти само любов”, „Авангард принт”, 2001

Средства за оценяване:

ФОРМИ НА ОЦЕНЯВАНЕ

ТЕКУЩ КОНТРОЛ

ПИСМЕНИ ЗАДАЧИ 20 %

ПРАКТИЧЕСКА ЗАДАЧА 80%

ФИНАЛЕН ИЗПИТ

ПИСМЕНИ ЗАДАЧИ 100%