PRNB012 Музика и специални събития
Анотация:
Курсът анализира досегашния опит, добрите и неуспешните практики в организирането на специални събития. Разглеждат се взаимовръзките между отделните елементи, поставя се акцент върху ролята на музиката сред останалите компоненти.
Проследява се комуникационната природа на музиката и нейните проявления в различните жанрове.
Акцентира се върху ролята на музиката в конкретни социокултурни ситуации и нейното приложение за формирането на корпоративна идентичност.
Курсът поставя практически задачи, свързани с разработката на самостоятелен проект, насочва вниманието към източници на финансиране, модели на продуциране и партньорства. Извлича се опит от посещение на специални събития, случващи се по време на курса.
Преподавател(и):
проф. Милена Шушулова-Павлова д-р
Елена Драгостинова
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса притежават знания:
• за досегашния опит в организирането на специални събития и ролята на музиката като компонент;
• за комуникационната природа на музиката, нейните различни жанрови проявления и приложните й функции;
• за обвързаността на специалните събития с маркетинга и „Връзките с обществеността.
Успешно завършилите курса притежават умения:
• да анализират конкретни ситуации, да проучват пазарната среда и да осъществяват вътрешна и външна комуникация;
• да съставят план, да пишат сценарна схема и да сформират екип
• да подбират подходящата музика за конкретното събитие;
• да установяват контакт с възложители, музикални агенции и културни институти.
Предварителни изисквания:
Предварителни изисквания:
- интерес към музиката;
- комуникативност и креативност;
- умения за наблюдение, анализиране и писмено изразяване.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
1. Комуникационна природа на музиката. Хипотези за произхода на музиката.
2. От спонтанния синкретизъм до спектакъла на синтеза. Функците на музиката - от себеизразяването към социокултурната приобщеност. Музиката като послание.
3. Специалните събития като инструмент на маркетинга/ Специалните събития като средство на „Връзки с обществеността”. Манипулация и етика.
4. Хронотоп, сегменти и роли в събитийната индустрия.
5. Жанрове и конфронтации в музикалното изкуство.
6. Музикални пристрастия, личностна и групова идентификация. Социокултурно разпознаване и корпоративна идентичност. Национална идентичност.
7. Гледни точки към пирамидата на ценностите. „Голямата”, „високата”, „сериозната” музика и „ниската”, „забавната”, популярната. „Приложна музика”.
8. Психология на слушателското възприятие. Музиката на концертния подиум и музиката-фон.
9. Музиката и нейните роли в специалното събитие: „Музикалният тапет” и музиката в светлините на прожектора.
10. Слушане със свежи сетива. „Топ 10” на музикалните щампи. Стимулатори на нова рефелексия, преоткриване на образеца чрез различния контекст.
11. Подбор, програмиране и ситуиране на музиката в специалните събития.
12. Музиката в контекста на аксесоарите на специалното събитие. Взаимовръзки и подчиненост на целостта.
13. Агенции за специални събития. Универсалност и профилираност. Изборът: изнесено производство или всичко под контрол?
14. Практическа разработка на специално събитие
15. Практическа разработка на специално събитие
Литература по темите:
1. Едуард Л. Бернайс, „Пропаганда”, FILIQUARIAN PUBLISHING (2007)
2. Д-р Джо Голдблат, „Специални събития”, „Рой Комюникейшън”, 2006
3. Алексиева, С. (2012). Специалните събития – изграждане на имидж или държавен PR (по примера на Олимпиадата в Пекин 2008), сп. „Медии и обществени комуникации”, брой 6, май 2010
4. Елка Чернокожева, „Развличение и култура”, Наука и изкуство, 1987
5. Розмари Стателова, „Обърнатата пирамида”, „Едем 21”, 1993
6. Генчо Гайтанджиев, Популярната музика, „Народна просвета”, 1990
7. Тони Палмър, „Трябва ти само любов”, „Авангард принт”, 2001
Средства за оценяване:
ФОРМИ НА ОЦЕНЯВАНЕ
ТЕКУЩ КОНТРОЛ
ПИСМЕНИ ЗАДАЧИ 20 %
ПРАКТИЧЕСКА ЗАДАЧА 80%
ФИНАЛЕН ИЗПИТ
ПИСМЕНИ ЗАДАЧИ 100%