PRNB011 Практики на убеждаващата комуникация
Анотация:
Курсът включва в рамките на хорариума 30 часа, разделени както следва: 14 лекционни часа, 10 практически занимания, 4 часа дискусии и 2 часа работа в групи. Целта на семинарите е да се постигне затвърждаване на материала от теоретичната част в една по-свободна форма, чрез провокиране на индивидуалното мислене у студентите.
Лекционният курс си поставя за цел да предостави на студентите необходимата информация и знания за историческото развитие и основните модели на комуникационната теория и практика, медиите и връзки с обществеността, както и да формира у тях собствени нагласи и рефлекси в създаването и търсенето на подходящи спрямо заданията, целта и обстановката успешни практики.
Преподавател(и):
проф. Росен Стоянов д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти притежават:
1) знания:
• за съвременните комуникационни модели и теории и тяхното специфично приложение в практиката;
• за организацията, управлението и структурата на медийните индустрии, тяхната роля, зависимости и конфликтни зони в общественото пространство;
2) умения:
• за ръководство на самостоятелни структури в сферата на връзките с обществеността и медиите;
• за анализ и оценка на медийни конфликти, организиране на управлението на електронните медии и другите средства за масови комуникация.
Предварителни изисквания:
Студенти с интереси в областите на масовите комуникации, маркетинга, социологията, икономиката, визуалните изкуства.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
1. Поява в древността и предистория на практиката убеждаваща комуникация.
2. Поява и развитие на масмедиите и масовото общество.
3. Определения за пропаганда, реклама, ПР.
4. Публично пространство и публична личност, публичност.
5. Презентации по задание. Семинарни занятия.
6. Презентации по задание. Семинарни занятия.
7. Презентации по задание. Семинарни занятия.
8. Комуникациите и медиите по време на Първа и Втората световни войни.
9. Законови норми в комуникациите.
10. Тенденции в развитието на комуникациите и медиите.
11. Общественото мнение. Модели и принципи на изследване.
12. Медиа-колониализъм.
13. Примери от българската медийна и ПР практика.
14. Стратегически мениджмънт, социална отговорност и други модерни практики.
15. Обобщение на лекционния курс.
Литература по темите:
Препоръчителна литература:
Книги:
1. Стоянов, Росен К., 2011 – Медиа бележки, София, НБУ
Сборници:
1. Сборник, 6-та лятна школа по Връзки с обществеността, София, НБУ, 2004
2. Сборник, 7-ма лятна школа по Връзки с обществеността, София, НБУ, 2005
3. Сборник, 8-ма лятна школа по Връзки с обществеността, София, НБУ, 2006
4. Сборник, 9-та лятна школа по Връзки с обществеността, София, НБУ, 2007
5. Сборник, 12-та лятна школа по Връзки с обществеността, София, НБУ, 2010
6. Сборник, 13-та лятна школа по Връзки с обществеността, София, НБУ, 2011
Средства за оценяване:
2 курсови работи
Презентация в екип