MHRB221D Групов проект: Оценка на индивидуалното изпълнение

Анотация:

Курсът е с хорариум от 30 академични часа, с различни форми на учебна натовареност:

І. Самостоятелна работа с учебни материали

• Работа с учебна книга - четене, рефлексия на опита, формиране на концепция, извършване на включените упражнения и изпълняване на задания за анализ и проучване на работната среда и практика.

• Работа по проблеми със статии и литературни източници.

• Работа с електронни ресурси.

• Разработване на оценявано и рецензирано от преподавателите текущо задание, индивидуализиращо работата на всеки студент.

• Разработване на групови проекти

ІІ. Работа в група и участие в работни семинари, изискващи активно участие и включване от страна на студентите в дискусиите и упражненията за трениране на умения и разбиране

• Участие в учебни семинари, в които с активни методи на обучение се разрешават възлови проблеми и се формират и усъвършенстват необходими личностни качества.

• Участие в самоподпомагащи се групи и виртуални екипи за дискутиране и решаване на учебни и работни проблеми.

• Участие в синхронни и асинхронни електронни дискусии, модерирани от преподавателя.

Участие във видео - конфрентни семинари.

Управлението на изпълнението като средство за оценяване на човешките ресурси е ключов аспект от работата на специалистите по управление на човешки ресурси. Това е процес, който представлява база за развитие и възнаграждение на служителите в организацията.

Цели на курса:

• Разбиране същността на процеса на УИР;

• Формиране на визия за УИР като управленски процес;

• Запознаване със схемите за оценяване на индивидуалното изпълнение;

• Развитие на умения за работа с различни методи и инструменти за оценка на индивидуалното изпълнение;

• Анализиране на факторите, които влияят върху процеса на индивидуалното изпълнение на работа;

• Разбиране и прилагане на процесите за събиране на обратна връзка.

прочети още
Управление и развитие на човешките ресурси (на български и английски език) - ДО

Преподавател(и):

доц. Елмира Банчева  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

• Процесът на управлението на изпълнението на работата

• Интегриране на управлението на изпълнението на работата с дейностите в областта на управление и развитие на персонала

• Управлението на изпълнението на работата като средство за оценяване на човешките ресурси

• Методи на оценяване: въпросници, проучване на отношението, целеви групи

• Поставяне на цели, стандарти и мерки за изпълнение на работата

• Определяне на изискванията за компетентност

• Измерване на изпълнението на работата и нива на компетентност

• Характеристика и приложение на обратна връзка тип "360 градуса"

• Извършване на преглед на изпълнението на работата; фокусиране по-скоро върху бъдещето, отколкото върху миналото

• Осигуряване на обратна връзка и постигане на ангажираност за действия

• Подготовка, съгласуване и изпълнение на планове за личностно развитие

• УИР като процес на развитие и основа за вземане на решения за възнаграждаване на служителите

2) могат:

• разглеждат управлението на изпълнението на работата като естествен управленски процес и комплекс от взаимосвързани процеси;

• използват различни схеми за управление на изпълнението на работата;

• постигат съответствие между целите и ценности на екипа и организацията;

• използват различни видове техники и методи за оценка и измерване на изпълнението и равнището на компетентност;

• идентифицират приноса на управлението на изпълнението на работата за развитието на персонала и организацията като цяло;

• анализират и усъвършенстват уменията, необходими за ефективното управление на изпълнението на работата.


Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:

Студентите следва да имат формирано разбиране и познания за ефективно управление, разбирания върху основните понятия, свързани с управлението н човешките ресурси, умения по български език за правилно писане на управленски документи и компютърни умения за работа с текстообработващи програми и Internet.



Форми на провеждане:
Дистанционен

Учебни форми:
Проект

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

КУРСОВ ПРОЕКТ

за курс

MHRB 221 Оценка на индивидуалното изпълнение

Групов проект

Сформирайте групи в които трябва да изберете две или три системи за управление на изпълнението на дейността, които съществуват във Вашите организации. Направете бенчмаркинг на тези системи по отношение на силни и слаби страни.

Като използвате електронното пространство Wiki в MOODLE нека всеки член на екипа се опита да предложи своите коментари и обсъди с другите следните аспекти:

• какви цели преследва управлението на изпълнението на дейността

• как се определят компетенциите

• как се определят целите за измерване на изпълнението

• какви скали за оценка на индивидуалното изпълнение се прилагат

• доколко тези системи директно се обвързват със системата за възнаграждение на персонала и разбира се, всички други аспекти, които са ви направили впечатление и могат да бъдат дискутирани по отношение на ефективност и ефикасност и евентуално „подводни камъни”.

Дискусията трябва да завърши с постигане на консенсус по отношение на очертаване на основните моменти и предложения за подобрения на системите за управление на изпълнението на дейността.

Указания:

1. Има различни източници, към които да се обърнете за помощ при писането на тази част от заданието, но може преди всичко да използвате учебното ръководство по „Управление на изпълнението на дейността” и допълнителните материали, предоставени в MOODLE.

2. Тези групи, които не могат да използват като рамка за провеждане на дискусиите собствени системи за управление на изпълнението имат свобода при избора си, като напр. могат да проучат характеристиките на подобни системи чрез търсене на публикувани ресурси и казуси в Интернет или други източници.

Критерии за оценка на представеното решение

Обвързване с постановките и концепциите на изучавания курс 25%

Пълнота на анализа 30%

Логически обосновани изводи и препоръки 25%

Оценка и самооценка от екипната работа 10%

Стил и оформяне на работата 10%

Общо 100%

Форма за оценяване на екипна работа

ИНСТРУКЦИИ:

Оценете всеки член на групата, включително себе си, от гледна точка на участието ви в груповия проект. В Таблица 1 и 2 напишете имената на всички членове на групата в определеното за това място. В Таблица 1 отразете Вашето мнение за индивидуалния принос на всеки един към общия групов проект като използвате скала от 1 до 6.

В Таблица 2 впишете общата оценка, получена от всички показатели за всеки член на екипа.

Таблица 1

Заградете цифрата, която най-точно отразява Вашето мнение

Член на екипа

(Име на човека, който оценявате) Абсолютно съм съгласен Съгласен съм Донякъде съм съгласен Донякъде не съм съгласен Не съм съгласен Абсолютно не съм съгласен

Активен (инициативен) при груповите срещи 1 2 3 4 5 6

Надежден в изпълнението на определените задачи 1 2 3 4 5 6

С голямо участие в разработването на крайния продукт 1 2 3 4 5 6

Дава много добри идеи 1 2 3 4 5 6

Способен да обяснява и прави изводи 1 2 3 4 5 6

Способен да планира времето си за участие в екипната работа 1 2 3 4 5 6

Убедителен (обоснован) при вземане на решения 1 2 3 4 5 6

Ентусиазиран и мотивиран за работа в екип 1 2 3 4 5 6

Таблица 2

Членове на групата (включително и Вие) Обща оценка

1.

2.

3.

........

Обща оценОценка за екип:

Литература по темите:

Банчева, Е. Управление на изпълнението на дейността, УМ-НБУ, 2009, ISBN 978-954-535-528-8

Armstrong, M. (2006). A Handbook of HRM Practice. 10th ed. London: Kogan Page.

The Talent Management Handbook (2004). Creating Organizational Excellence by Identifying, Developing

and Promoting your Best People. Edited by Lance A. Berger and Dorothy R. Berger. New York: McGrawHill

Средства за оценяване:

Студентът автоматично може да се освободи от изпит с текуща оценка, ако има положителен резултат на практическата задача (проект) през семестъра, предаден през платформата Мудъл на УМ-НБУ. Оценяването на студентите в сесията става чрез практически курсов проект, предаден в MOODLE УМ- НБУ. Относителната тежест е 100%.