REHM113 Практика: Оценка на езиковия профил чрез прилагане на инструментални подходи
Анотация:
• Студентите разработват дизайн за оценка на актуален езиков профил на дете с комуникативно нарушение под ръководството на преподавателя.
• Придобиват практически умения за изследване на езиковото поведение на деца с атипично развитие.
• Овладяват умения за изготвяне на логопедичен статус, на базата на проведената оценка.

Преподавател(и):
доц. Екатерина Тодорова д-р
ас. Цвета Каменски
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• Да планират изготвянето на оценка на езиковия профил на дете с комуникативно нарушение и да я реализират.
2) могат:
• Критично да анализирт получените резултати от проведената оценка.
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:
• Основни знания в областта на езиково развитие в норма и патология.
• Добри комуникативни умения за работа с деца.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Практика, практикум
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Начин на провеждане на курса:
• Първа среща със студентите за определяне на инструменталните подходи за оценка на езиковия профил и избор на комуникативно нарушение, което ще бъде изследвано. Формиране на екипи от 2-3 студенти. Насочване към съответна литература.
• Студентите работят самостоятелно по изготвянето и провеждането на оценката.
• Среща (в средата на семестъра) за обсъждане на свършената до момента работа – прецизиране на получените данни, насоки за изготвяне на логопедичния статус.
• Самостоятелна работа (включително по групи) по окончателното оформяне на курсовия проект.
• Финална среща – 4-6 часов семинар за представяне, обсъждане и оценка на курсовите проекти.
Литература по темите:
Литературата се уточнява на първата среща със студентите в зависимост от тематичната насоченост (избор на тип комуникативно нарушение, избор на инструментариум) на всеки от тях.
Средства за оценяване:
ПИСМЕНИ ЗАДАЧИ 30%
ПРАКТИЧЕСКА ЗАДАЧА 30%
ПОРТФОЛИО 40%