APTM101 Организационна структура на туристическата индустрия

Анотация:

Този курс има за цел да запознае студентите със спецификата на организационните структури в туристическата индустрия и по-конкретно технологията и организацията на дейностите в различните туристически предприятия – хотелиерски, ресторантьорски, посреднически, развлекателни.

прочети още
Културен туризъм

Преподавател(и):

доц. Ирена Емилова  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

• Спецификата на функциониране на различните видове туристически предприятия

• Технологичните етапи на процесите в туристическите предприятия;

• Организацията на дейностите в туристическата индустрия.

2) могат:

• Да организират различните видове туристически предприятия;

• Да усъвършенстват управленските структури на туристическите фирми.


Предварителни изисквания:


Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

Тема 1. Въведение в организацията на туристическата индустрия.

Тема 2. Специфика на технологията и организацията на туристическите предприятия.

Тема 3. Организация на хотелиерската дейност.

Тема 4. Организация на обслужването на преден офис (рецепция.

Тема 5. Организация на обслужването по стаи (room service).

Тема 6. Организация на камериерското обслужване.

Тема. 7 Организационни структури в ресторантьорството.

Тема 8. Организация на допълнителните дейности в туризма.

Тема 9. Организация на посредническата дейност в туристическата индустрия.

Тема 10. Организация на транспортното обслужване на туристите.

Тема 11. Организационни структури в развлекателната индустрия.

Литература по темите:

ПРЕПОРЪЧИТЕЛНА ЛИТЕРАТУРА:

1. Воденска М., Посредническа дейност в туризма, МВБУ, Ботевград, 2006

2. Нешков М., Технология и организация на туристическата дейност, НБУ, 1994

3. Нешков, М. и кол., Въведение в туризма, УИ „Икономически университет – Варна”, В., 2001

4. Рибов, М. и кол., Стратегическият избор в туризма, Тракия-М, С., 2005

5. Рибов М. и кол., Ресторантьорство и хотелиерство, Тракия М, 2009

6. Тончев, Цв., М. Бъчваров, Основи на туризма, Тилия, С., 2006

Средства за оценяване:

Тестове - 50 %

Курсова работа/ проект - 50%