MUSM170 Актьорско майсторство I част
Анотация:
Курсът има за цел да развие и усъвършенства актьорски умения в областта на музикално-сценичните жанрове (опера, оперета, мюзикъл). По време на лекционно-репетиционния процес с режисьор, чрез самостоятелна допълнителна подготовка и в съчетание с курсове "Класическо пеене", "Пеене с диригент" и "Индивидуална корепетиция", студентът следва да подготви минимум една от три роли. При наличие на подходящ ансамбъл да участва в съвместен курс. Постановка с цел публично представяне на спектакъл.
Акцент се поставя на разработването и изграждането на музикално-сценичния образ. Курсът обхваща лекции и упржнения подготвящи студента за самостоятелна работа върху дадена роля. Изработва се конкретен музикален материал - речитатив, ария, малък ансамбъл, част от музикално-драматургично действие.
Създаване на умения за изграждане на сценичен образ.
Преподавател(и):
доц. Нина Найденова д-р
преп. Симеон Симеонов
доц. Снежина Петрова
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти имат музикално-сценична и практическа подготовка на една и повече ролил: солови и ансамблови сцени, анализ на образ и развитие на ролевите взаимоотношения, актьорски техники (характерност и причинно-следствено поведение), умения за изграждане на вътрешен конфликт, наблюдение и самонаблюдение. Развитие на умения за сравнително наблюдение и анализ на различни интерпретации. Развитие на методология за самостоятелна подготовка на музикално-сценичен образ и практическо представяне.
Предварителни изисквания:
Вокална техника, владеене на основна актьорска техника (психофизика, вокално-сценичен образ), основна музикално-теоретична и практическа подготовка, интерпретационно-стилова обща култура, чуждоезикови фонетични умения, дикционна артикулация, клавирни умения, умения за ансамблово музициране, основни познания в областта на музикално-драматургичния анализ.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
1.Запознаване с произведението.
2.Музикално-сценичен анализ. Анализ на образа и взаимоотношенията.
3.Музикален анализ и музикално разчитане на вокалната партия.
4.Разучаване на партията и буквален превод на текста (при чуждоезиков оригинал).
5.Осмисляне на образа и анализ на взаимоотношенията. Импровизации по зададени сценични ситуации.
6.Работа с партньори.
7.Репетиционен процес върху солови и ансамблови сцени.
8.Репетиционен процес върху солови и ансамблови сцени.
9.Репетиционен процес върху солови и ансамблови сцени.
10.Репетиционен процес върху солови и ансамблови сцени.
11.Публично представяне, видеозапис.
12.Сравнителен анализ и интерпретации.
13.Наблюдение върху собствената интерпретация.
14.Дискусия с режисьор, диригент, партньори, зрители - анализ на гледни точки. Интенция и аперцепция (намерение и резултат при публично възприятие).
15.Интерпретация, създаване и поддържане на актуална рутинност.
Средства за оценяване:
Две текущи оценки:
Покриване на изсквания свързани с учебния материал
Участие в сценична изява.