MUSM114 Камерна музика / пеене I част
Анотация:
Да бъде развито в студентите-певци практически и преподавателски умения в тяхната бъдеща дейност. Насочеността е както към теоретично, така и към практично изясняване на методическите похвати, свързани с моделите на обучение, изграждането на наблюдателност, чувство за ансамбловост и ангажираност към партньора, чувство за обхващане на цялостния музикален материал. Проявяване на толерантност, дипломатичност и творческа инвенция в решаването на различни по сложност проблеми и ситуации са други важни и съществени цели на курса.
Овладяване на различни стилове и техники на звукоизвличане, вибрато, тембри в зависимост от вида и стила на камерния ансамбъл.
Цели: запознаване и овладяване на образци от световното музикално наследство. Усвояване на принципите на музициране в различни формации (дует, терцет, квартет).
Преподавател(и):
доц. Ангел Заберски д-р
гл. ас. Илиян Парасков д-р
проф. Албена Кехлибарева-Стоянова д-р
Ермила Швайцер д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти могат да пеят в различни камерни ансамбли и да продължат обучението си по курс MUSB514 Камерни ансамбли- ІІ част, да разпознават различните стилове, придобиват своя гледна точка към различни стилове и да прилагат своята гледна точка при бъдещи музикални изяви.
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• Теоретично и практично изясняване на методическите похвати, свързани с моделите на обучение
2) могат:
• Изпълнителски и преподавателски умения в бъдещата дейност на студентите
• Наблюдателност, изпълнителски умения, сценично поведение, стремеж към усъвършенстване в областта на камерната музика и камерното пеене, като високо стойностно изкуство
Предварителни изисквания:
Студентите да имат базисни познания по музикалните дисциплини, музикални умения и развит музикален вкус.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
При Ансамбли с певци/и пиано
I.Пеене в разнородни състави с пиано(дуети, терцети, квартети и т.н./
2.звуков баланс
3.уеднаквяване на вибратото
4.взаимозаменяемост
5.артикулация
6.безупречна интонация
7.обем на звука и тембрална оцветеност
8.ритмична организация
9.обхващане на цялостното музикално произведение
Литература по темите:
камерни творби от различни епохи и стилове:
1.Самостоятелни
2.От оратории, кантати и други -кантатно-ораториални жанрове
3.от опери/барок, романтика, веризъм, ХХ век
Средства за оценяване:
активност по време на семестъра
посещаемост по време на семестъра
участие в концерти, спектакли, уъркшопове, майсторски класове и пр.
посещение на концертни изяви в столицата и в университета