COMM805 Стратегическо управление и комуникационно планиране
Анотация:
В курса се изучават комуникационните теории, изследване и прилагане на моделите за комуникация. Ще бъдат разгледани комуникационните стратегии на операционно, тактическо и стратегическо ниво във връзка със стратегическия цикъл на организацията. Ще се изследва взаимовръзката между среда, структура, целева група и комуникационна стратегия.
Преподавател(и):
доц. Стойко Петков д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• основите на съвременните комуникационни теории, концепции и модели
• организационните теории
2) могат:
• Да изследват, планират и прилагат комуникационни програми и проекти
• Да прилагат комуникационните модели и практики
• Да прилагат комуникационните стратегии при бизнес цели и задачи
• Да демонстрират комуникационни умения
Предварителни изисквания:
• Владеене на английски език
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Английски
Теми, които се разглеждат в курса:
1. Организации и организационна ефективност
2. Основни предизвикателства на организационното развитие
3. Създаване и управление на организационната култура
4. Увод в комуникационното планиране
5. Теоретичен подход към комуникационното планиране
6. Основи на бизнес комуникациите.
7. Междукултурни комуникации.
8. Корпоративните комуникации и управление на комуникациите.
9. Идентичност и репутация.
10. Определяне на публиките при стратегическото планиране на комуникации
11. Планиране на посланията в комуникациите. Комуникационни стратегии.
12. Методи за оценяване на управлението на комуникации;
13. Адаптиране към новите комуникационни технологии. Промените в междуличностното общуване.
14. Масовите комуникации и тяхната цифровизация. Медиите и конвергенцията: Международна перспектива.
15. Основни елементи на онлайн маркетинга.
Литература по темите:
Jones, Gareth, Organizational Theory, Design and Change: International Edition 5th edition, Prentice Hall; (2008)
Средства за оценяване:
Един казус и две практически задачи.