COMM802 Управление на корпоративната репутация
Анотация:
Курсът има за цел да запознае студентите с принципите на създаване, управление и поддържане на репутацията на организациите. За да постиген тези свои цели курсът ще създаде у студентите знания свързани с теорията и практиката на управлението на репутацията офлайн, създаване на знаия свързани с основни понятия, теории и методи за измерване и оценяване на репутацията.

Преподавател(и):
проф. Десислава Бошнакова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• Какво е репутация, как се изгражда, управлява и поддържа
• Кои са основните теории и практики за управление на репутацията
• Как да измерват и оценяват репутацията на организациите
2) могат:
• Да прилагат на практика теориите в сферата на организационната репутация
• Да планират кампании за създаване, управление и поддържане на репутацията
• Да прилагат техники за измерване на репутацията
Предварителни изисквания:
• Познания в сферата на връзките с обществеността
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Английски
Теми, които се разглеждат в курса:
1 Стойността на репутацията – въвеждане на основите понятия
2 Стейкхолдърите – репутацията на организацията и различните стейклодъри
3 Сформиране на репутацията – принципи и теории
4 Визия, мисия, мантра – в основата на успешната репутация
5 Офицланата политика на компанията и репутацията
6 Културата на организацията и репутацията
7 Комуникиране на репутацията вътре в организацията
8 Комуникиране на репутацията извън организацията
9 Фактори извън организацията, влияещи върху репутацията
10 Измерване и оценяване на репутацията
11 Методи за измерване и оценяване на репутацията – част 1
12 Методи за измерване и оценяване на репутацията – част 2
13 Управление на репутацията в криза
14 Световни примери за управление на репутацията в криза
15 Предизвикателства пред управлението на репутацията
Литература по темите:
1. Corporate Reputation and Competitiveness, Rosa Chun, Rui Da Silva, Routledge (November 8, 2002)
2. Strategic Reputation Management: Towards A Company of Good (Lea's Communication), Peter B. Orlik and Pekka Aula, Routledge; 1 edition (April 26, 2008)
3. Corporate Reputation: 12 Steps to Safeguarding and Recovering Reputation by Leslie Gaines-Ross, Wiley, January 2008.
4. Reputation Management: The Key to Successful Public Relations and Corporate Communication, John Doorley, Routledge; 2 edition (November 4, 2010)
5. Creating Corporate Reputations, Grahame Dowling, Oxford University Press, USA (June 15, 2002)
Средства за оценяване:
Тест, писмена задача и практическа задача