REHM115 Практика: Разработване на специфичен терапевтичен материал за терапия на артикулационни нарушения
Анотация:
• Студентите разработват специфичен терапевтичен материал за работа с артикулационни нарушения.
• Придобиват практически умения за изготвяне на програма за развитие на моторните, фонологичните и когнитивни способности на деца с артикулационни нарушения.
Преподавател(и):
доц. Екатерина Тодорова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Студентите ще могат:
• Да планират изготвянето на терапевтичен материал за преодоляване на праксисния, фонологичен и когнитивен дефицит при специфични нарушения на артикулацията;
• Да реализират изготвянето на терапевтична програма при деца с артикулационни нарушения.
Предварителни изисквания:
• Основни знания в областта на говорната и езикова патология.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Практика, практикум
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Начин на провеждане на курса:
• Първа среща със студентите за определяне на инструменталните подходи за разработване на терапевтичен материал при артикулационни нарушения. Определяне на темите – терапия на праксисен, фонологичен, когнитивен дефицит. Формиране на екипи от 2-3 студенти.
• Студентите работят самостоятелно по изготвянето на терапевтичните материали.
• Среща (в средата на семестъра) за обсъждане на свършената до момента работа.
• Самостоятелна работа (включително по групи) по окончателното оформяне на терапевтичните материали.
• Финална среща: 4-6 часов семинар за представяне, обсъждане и оценка на изготвените материали.
Литература по темите:
• Тодорова Е. (2014). Артикулационни нарушения. София, Изд. на НБУ.
Средства за оценяване:
ПИСМЕНИ ЗАДАЧИ 30%
ПРАКТИЧЕСКА ЗАДАЧА 30%
ПОРТФОЛИО 40%