MBAM725 Екологичен маркетинг
Анотация:
Курсът по “ Екологичен Маркетинг“ съдържа основни теми, които характеризират в достатъчна степен сложният характер на управлението на икономически системи. Фокусът се поставя върху най-съществените характеристики на маркетинга, неговото съдържание и възможностите, които той дава на съвременните бизнес ръководители. В него се изясняват също така ключовите термини, понятия и инструментариум, с който си служи науката за управление.
Основните цели на учебната дисциплина са както следва:
• да даде “ядро” знания в областта на теорията и практиката на стопанското управление
• да изгради необходимата базова управленска подготовка
• да формира умения за анализ на управленския процес, организационните структури, мотивацията на персонала, лидердтвото и стиловете на ръководство
• да развие умения за работа в екип на консултантска основа

Преподавател(и):
доц. Надя Маринова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• историческото развитие на управленската теория и практика
• принципните положения на мениджмънта
• управленският процес, взаимодействието между функциите и възможностите за тяхното оптимизиране
• основните управленски подходи и методи
• въпросите, свързани с управленското решение и управленските структури
• основните аспекти на мотивационния процес и подходите за определяне на ефективното лидерство
2) могат:
• да прилагат методи за решаване на управленски проблеми
• да вземат управленски решения при променяща се ситуация, рискова, стресова и екстремна
• да анализират сложните управленски процеси, предимствата и недостатъците на различните видове структури, спецификата на мотивационния процес
• да оценяват стратегически алтернативи на базата на SWOT-анализ
• да определят стратегическия профил на организацията
• да разграничават лидерство от ръководство
• да работят в екип при решаване на сложни и нестандартни управленски проблеми
Предварителни изисквания:
•студентите трябва да притежават знания и умения по микро и макроикономика
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Тематичен план на курса:
1. Мениджмънт – история и принципи – 2 часа, I седмица
2. Управленски функции – 2 часа, II седмица
3. Управленско решение – 2 часа, III седмица
4. Организационни структури на управление – 2 часа, IV седмица
5. Комуникации в организациите – 2 часа, V седмица
6. Организационна среда – 2 часа, VI седмица
7. Управленска стратегия – 2 часа, VII седмица
8. Мотивацията в управлението – Семинар – 4 часа, VIII и IX седмица
9. Ръководство и лидерство. Управление и власт – детерминанти на властта – Семинар – 4 часа, X и XI седмица
10. Управленски контрол – 2 часа, XII седмица
11. Управление на конфликтите – 2 часа, XIII седмица
12. Екипите в управлението – Семинар – 4 часа, XIV и XV седмица
Литература по темите:
1. Котлър, ф. Котлър за маркетинга - как да създаваме, печелим и управляваме пазарите, Класика стил, София, 2000.
2. Котлър,ф. Управление на маркетинга, Т.1. С., Графема, 1996.
3. Котлър, ф., Д.К.Джайн, С.Месинси, Еволюцията на маркетинга, София, Класика и стил, 2003.
4. Джефкинс, ф. Въведение в маркетинга, рекламата и паблик рилейшънз, Варна, Мени¬ джмънт и консултинг, 1993.
5. ферел, О. и У.Прайд, Маркетинг: концепции и стратегии, форком, 1994. 6. Barnes, J.G. Secrets of Customer Relationship Management, McGraw-Hill, New York, 2000.
7. Bennet,P.D. Marketing, New Yorek, McGraw-Hill Book Company, 1988.
8. Berkowitz, E.N., R.A.Kerin and W.Rodelius, Marketing, 2-nd Edition, Boston, Irwin, 1989.
9. Dibb, S., LSimkin, W.M.Pride, O.C. Ferrell, Marketing - Concepts and Strategies, Houghton Mifflin Company, Boston, 1994.
10. Ewans,J.R. and Berman, Marketing, 4-th Edition, Macmillan Publishing, New York, 1990.
11. Lush and Lush, Principles of Marketing, Kent Publishing Co, Boston, Massachusetts, 1987.
Средства за оценяване:
Оценяването на студентите, които не са били в състояние да покрият изискванията от текущия контрол става чрез комплексно задание – финален тест и курсова работа предадена в деня на изпита. Относителната тежест на двата компонента е 50:50.
Студентът автоматично може да се освободи от изпит с текуща оценка, ако е покрил 91 или повече % чрез изпълнение на задачите от текущия контрол през семестъра.
Студентите могат да комплектуват напълно оценката си чрез:
• Курсов проект или участие в семинар – 50%
• Тестове – 2х 25% = 50%
Общо 100%