MBAM513D Самостоятелна работа: Маркетинг на финасовите услуги
Анотация:
Самостоятелната работа "Маркетинг на финансовите услуги" има за цел да обогати знанията и подобри разбирането на студентите както на понятията в областта на маркетинга, така и на практическото им приложение. Студентите разработват въпрос третиращи следните по-важни моменти:
Маркетинг на финансовите услуги и маркетинговата среда
Анализ на поведението на конкуренцията
Банкови услуги и ценообразуване на банковите услуги
Комуникативен процес в маркетинга
Качество, обслужване и грижа за клиента
Продажба на финансови услуги
Маркетингова информация
Връзка между продукта и пазара
Стратегия и планиране на маркетинга
Преподавател(и):
Владимир Иванов
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
спецификата на финансовите продукти и отражението на тази специфика върху маркетинга им.
особеностите на прилагане на маркетинговата концепция в управлението на финансовите институции.
особеностите на поведението на клиентите на финансовите институции и разработването на целевия им пазар
процеса на управление на взаимоотношенията с клиентите на финансовите институции
спецификата на маркетинговия микс на финансовите институции и неговото планиране
2) могат:
да анализират и оценяват маркетинговата дейност на финансовите институции
да използват различни маркетингови метрики и да интерпретират техните стойности и зависимости между тях
да участват при разработване на целевия пазар на финансовите институции
да анализират и планират елементите на маркетинговия микс на финансовите институции
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:
- Студентите трябва да имат основни знания по маркетинг, осигурени от обучението по икономика в бакалавърска степен или от подготвителна програма.
Форми на провеждане:
Дистанционен
Учебни форми:
Самостоятелна работа
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
1. Какво означава маркетинг?
2. Маркетинг на финансовите услуги.
3. Маркетингова среда.
4. Поведение на физическите лица при купуване.
5. Поведение на фирмите при купуване.
6. Анализ на поведението на конкуренцията.
7. Банкови услуги, ценообразуване на банковите услуги .
8. Комуникативен процес в маркетинга, канали на разпространение.
9. Качество, обслужване и грижа за клиента.
10. Продажба на финансовите услуги, връзка между продукта и пазара.
11. Стратегия и планиране на маркетинга, маркетингова информация.
Литература по темите:
Основна литература:
1. Младенова Г. Маркетинг на финансовите услуги, УИК, 2011.
2. Мейсън, А., Б. Хой. Маркетинг на финансовите услуги, МБИ, 2002.
Допълнителна литература
1. Дрю, С. Реинженеринг на финансовите услуги. Делфин прес, 1995.
2. Младенова Г. Маркетинг във финансовите институции, УИ "Стопанство", 2006, 2011.
3. Стефенсон, Р. Маркетинг финансовьiх услуг, Вершина, 2007.
4. Харисън, Т. Маркетинг на финансовите услуги. Класика и стил, 2004.
5. Cox, D., Fardon M. Financial Services. Bath Press, 1996.
6. Donnelly, J. H. , L. L. Berry and T. W. Thompson. Marketing Financial Services: A Strategic Vision. Irwin Professional Pub. 1985.
7. Ehrlich, E., D. Fanelli. The Financial Services Marketing Handbook: Tactics and Techniques that Produce Results. Bloomberg Press; 2004.
8. Ennew, C. T. Watkins, M. Wright. Marketing Financial Services. 2nd ed. Butterworth Heinemann, 2000.
9. Ennew, C., N. Waite. Financial Services Marketing: An international guide to principles and practice. Butterworth-Heinemann; 2006.
10. Estelami, H. Marketing Financial Services. Dog Ear Publishing, LLC. 2-nd ed., 2006.
11. Farquhar, J., A. Meidan. Marketing Financial Services. Palgrave Macmillan; 2-nd ed. 2010.
12. Lynda Swenson. Marketing of financial services. International Banking Institute, Sofia.
13. Burton D. Financial Services and the Consumer. Routledge, London, 1994.
14. Donnely, J.H. Berry L.L. Marketing Financial Services. DJ-Irwin,1985.
15. Stephenson, R. Marketing Planning For Financial Services. Gower Pub. Co. 2005.
Средства за оценяване:
Представените разработки ще се оценяват на първо място по логиката на изложението (цел, последователност и цялостност на текста); на второ място - по актуалност на използваната информация и целесъобразното й използване в изложението.
Самостоятелната работа е задължително условие за положителна оценка. Недопустимо е буквалното възпроизвеждане на текстове. За да избегнете създаването на превратно впечатление е желателно да посочвате коректно използваните източници не само под формата на списък за използвана литература, а и непосредствено в текста.